„A învăța un copil nu înseamnă să-i dăm tot adevărul nostru ci să-i dezvoltăm propria gândire, să-l ajutăm să înțeleagă cu gândirea lui lumea.” Ioan Cerghit
Cercul pedagogic al coordonatorilor de cercuri din palatul și cluburile copiilor din județul Suceava s-a desfășurat joi, 20 februarie 2020, la Clubul Copiilor Gura Humorului, cu tema „Metode de evaluare alternativă a activităților de cerc din palatul și cluburile copiilor”.
Activitatea metodică a cuprins:
- Evaluarea activităților din palatul și cluburile copiilor – masă rotundă – inspector școlar pentru educație permanentă și activități extrașcolare, profesor Tatiana Vîntur.
Metode tradiționale versus metode alternative de evaluare: Metode tradiționale -prof. Maricel Tiron; Tehnica evaluării experiențiale –metoda mandalelor- prof. Moroșan Andreea; Hărți conceptuale – prof. Radu Mariana; Metoda 3-2-1 -prof. Belei Maria; Studiul de caz – prof. Pintilescu Ioan; Jurnalul reflexiv – prof. Crăciun Mihaela; Metoda portofoliului – prof. Chiriac Luminița; Metoda proiectului -prof. Crăciun Petru.
Workshopuri – Jurnalul reflexiv și metode tradiționale de evaluare din perspectiva elevului activ sau pasiv, a profesorului dinamic și tradiționalist, a părintelui modern sau conservator – coordonator director Maria Macarov.
- Grupul Folcloric Humoreanca, prof. Luminița Chiriac.
Activitatea de cerc a esențializat rolul și funcțiile evaluării (diagnostică, prognostică, certificare, orientare, selecție, motivațională), metodele de evaluare tradiționale (orală, scrisă, practică) metodele alternative de evaluare (jurnalul reflexiv, portofoliul, proiectul, 3-2-1, RAI, hărți conceptuale) dar și componente aplicate ale metodelor alternative de evaluare la activitățile de cerc din cluburile copiilor.
Tatiana Vîntur – IȘJ Suceava