Ziua Toleranței

Standard

Ziua Internațională a Toleranței – 16 noiembrie a prilejuit activități variate în școlile sucevene.

Activitatea de la Școala Gimnazială Ciocănești a avut ca scop familiarizarea elevilor cu semnificaţia Zilei Internaţionale a Toleranţei,  un mesaj anual pentru omenire pentru a apela la înţelegere și respect reciproc, dialog şi cooperare între culturi, civilizaţii şi popoare, pentru a descuraja atitudinile extremiste dominate de violență şi ură. Totodată, această zi are menirea de a reaminti omenirii că intoleranţa este generatoare de violenţă şi îndeamnă comunităţile să trăiască în pace şi respect.

46491491_562729447486788_960964362288234496_nÎn AN CENTENAR, ne-am gândit că ar trebui ca acțiunile derulate cu ocazia Zilei Internaționale a Toleranței  să se desfășoare sub aura acestuia: ca atare li s-a cerut elevilor să își imagineze cum ar arăta țara dacă toți oamenii ei ar fi mai buni unii cu alții. Cum toleranța este o virtute și  trebuie să învățăm să devenim mai înțelegători și mai concilianți, le-am propus să alcătuiască „ALFABETUL TOLERANȚEI” începând cu litera inițială a numelui lor. Cu ajutorul acesteia li s-a cerut să creeze un nou cuvânt care să definească lumea în care trăiesc. Astfel, „În țara  mea…” învățăm să ne ACCEPTĂM (A-Alexia), BUNĂTATEA deschide porți (B-Bianca), CREDEM în noi (C-Cristiana), DRAGOSTEA schimbă vieți (D-Daniel), toți suntem EGALI etc. Cuvintele au devenit ”buletinul ” lor de identitate  și cu  ele așezate în piept sub forma unor flori, elevii s-au simțit mândri că pot fi mai buni. Și cum e bine să dăruiești din preaplinul fericirii de a fi, împreună și-au exprimat  la 100 DE ANI, 100 DE GÂNDURI BUNE PENTRU ȚARĂ.

46459274_1584908324942101_6900833768207024128_nCu ajutorul acestor „gânduri” scrise pe forma mâinilor lor, am creat conturul țării. Pe harta toleranței, ne-am pus speranțe într-o lume mai bună, i-am urat să trăiască mii de ani, să fie curată pe cât e de frumoasă, să aibă parte de oameni valoroși. Și fiecare dintre noi am promis să fim mai buni, să ne respectăm, să fim uniți, să credem în noi ca împreună să dăm valoare acestei țări minunate în care locuim.

Consilier educativ, Prof. Samson Claudia Angela

Lasă un comentariu