Concurs interjudețean de educație civică „Cetățean european”

Standard

Cu ocazia Zilei Europei, la Colegiul Tehnic de Industrie Alimentară Suceava, s-a desfășurat  Concursul interjudețean de educație civică  „Cetățean european“, aflat la cea de a VIII-a ediție.

Au participat la acest eveniment direct și indirect, reprezentanți din 26 unități școlare din 17 județe și din municipiul București: Colegiul  „Andronic Motrescu“  Rădăuți, C. E. „Dimitrie Cantemir“ Suceava, C. N.de Informatică  „Spiru Haret“ Suceava, C. T.  „Samuil Isopescu“ Suceava, C. N.  „Eudoxiu Hurmuzachi“ Rădăuți, C.  „Alexandru cel Bun“ Gura Humorului,  L. T.„Francisc Neuman“ Arad,  C. N. „Ion Maiorescu“ Giurgiu,  Liceul Economic Năsăud,  Liceul Teoretic „N. Iorga“ Nehoiu, Seminarul Teologic  Ortodox „Sf. Cuv. Dionisie Exiguul“ Constanța,  Liceul Agricol „Dr. C. Angelescu“ Buzău,   Colegiul Tehnic „Grigore Cerchez“ București,  Colegiul UCECOM „Spiru Haret“ București, Liceul Teoretic „I. Creangă“ Tulcea, Liceul Tehnologic „Anghel Saligny“ Bacău, Colegiul Economic Râmnicu Vâlcea, Colegiul Tehnic „Emanuil Ungureanu“ Timișoara,  L. T. „Elena Caragiani“ Tecuci, L. T. de Servicii Bistrița, Școala Profesională Specială  „Sf. Ecaterina“ Huși, L. T. „Matei Basarab“ Caracal, L. Tehnologic Roșia Jiu, L. T. „Constantin Istrati“ Câmpina,  C. T. Danubiana Roman, L. Teoretic „Tudor Arghezi“ Craiova.

Concursul s-a desfășurat pe trei secțiuni: secțiunea de creație artistico-digitală- 16 lucrări, sectiunea  teoretică- Concurs de reportaje/eseuri și Prezentări P.P.T „Cetățean european informat”- 40 lucrări,  secțiunea de creație artistică – Concurs de desene și fotografii cu tema „Cetățean european talentat”-22 lucrări.

La secțiunea teoretică, concurs  de reportaje/eseuri și Prezentări P.P.T, elevii din județul Suceava au participat direct, fiind organizați în echipaje de câte doi elevi.

Dintre temele abordate menționăm:  eticheta nutrițională și eticheta ecologică, suprapopularea, protecția mediului în domeniul auto, resursele energetice alternative, alimentația sănătoasă, conflictele interne și externe, discriminarea și inegalitatea socială, drepturile omului, i.

Dintre ideile prezente în lucrările copiilor care și-au arătat interesul pentru subiect am selectat câteva după cum urmează:

          „Un exemplu de folosire a energiei combinate este maşina pe bază de energie solară şi eoliană, realizată în Norvegia, numită Fluture. Pe capota maşinii sunt trei colectoare solare, iar în spate are o roată eoliană, acumulatorul din spatele maşinii se încarcă continuu sub influenţa energiei solare, respectiv eolienne.”

„Etichetarea nutrițională este facultativă, însă devine obligatorie atunci când apare pe etichetă, într-o prezentare sau la publicitatea produsului o mențiune nutriţională. ”

„În cadrul strategiei Europa 2020, Uniunea Europeană a adoptat un indicator compus pentru a măsura riscul de sărăcie sau excluziune socială, denumit AROPE (în risc de sărăcie sau excluziune socială).”

„Ombudsmanul investighează diferite tipuri de administrare defectuoasă, de exemplu: comportament abuziv,  discriminare, abuz de putere etc.”

„Dezvoltarea accentuată a industriei din ultimele decenii a demonstrat relația strânsă existentă între creșterea economică și modificările ce se petrec în mediu. Orice politică de dezvoltare care nu este acordată într-un context ecologic este sortită eșecului. ”

„Potrivit unui  raport al Uniunii Europene, dacă fiecare persoană din lume ar consuma resurse în ritmul cetățenilor din statele OCDE și UE, ar fi nevoie de echivalentul a 3,3 Terre pentru a face față nivelului de consum. Dacă fiecare persoană din lume ar consuma resurse în ritmul cetățenilor din Canada, Luxemburg și Statele Unite ale Americii, ar fi nevoie de cel puțin cinci Terre.”

„Printre problemele specifice cu privire la drepturile omului în Uniunea Europeană se numără: tratamentul imigranților si al refugiaților, discriminarea pe baza rasială sau de gen, încălcarea drepturilor minorităților, respectarea libertății de exprimare și a libertății presei, abuzurile în ceea ce privește drepturile civile și politice și utilizarea excesivă a forței de către autoritățile publice.”

Clasamentul final va putea fi  accesat de pe site-ul liceului www.ctiasv.ro.

Prof. coordonator concurs Tompea Petruța Antoneta

Colegiul Tehnic de Industrie Alimentară, Suceava

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile cerute sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare /  Schimbă )

Conectare la %s