Pledoarie pentru pace

Standard

    Se spune că pacea este starea în care inima se simte cel mai în siguranță. Probabil că acesta este motivul pentru care Baruch Spinoza afirma că: „Pacea nu înseamnă absența războiului, ci înseamnă virtute, este o stare de spirit, de bunăvoință, încredere și dreptate”. Mergând de la premisa lui Spinoza, pacea înseamnă luptă, un război continu cu tine însuți prin care nu poți fi împăcat cu cei din jur daca nu iți găsești un echilibru cu propria persoană.

Într-un secol al tehnologiei avansate, în care elevii sunt dependenți de mediul virtual, în care cei mai buni prieteni sunt pe rețelele de socializare, în care doar imaginea contează, activitățile din cadrul „Săptămânii Educației Globale” au încurajat adolescenții în a-și forma o gândire sănătoasă, în a construi obiceiuri de valoare, creând un tipar de acțiuni pozitive. Au avut loc discuții despre pace, a fost încurajată munca în echipă, creându-se conexiuni puternice de lucru: comunicare, susținere și colaborare, a învăța unii de la alții.

Într-o lume în care adolescenții sunt ținuți captivi pe rețele de socializare, în care tinerii apelează excesiv la comunicarea virtuală, workshopurile pe tema păcii au transmis emoții și trăiri autentice, învățându-i pe copii ce înseamnă respectul și respectarea drepturilor omului. Au fost promovate valori majore precum: libertate, egalitate, solidaritate. S-a urmărit formarea și externalizarea unor atitudini de auto-respect, respect pentru ceilalţi, interes pentru probleme globale, abordare critică, implicare şi acţiune constructivă, responsabilitate socială.

S-a lucrat intens și la crearea de postere, activitate care a ajutat la dezvoltarea comunităţii de învăţare în care elevii şi profesorii se motivează reciproc pentru a lucra împreună în vederea înţelegerii problemelor globale cu care ne confruntăm şi identificării soluţiilor potrivite, capabile de aplicabilitate.

Plecând de la vorbele  înțelepte ale Mariei Curie: „Nu poți să construiești o lume mai bună fără a perfecționa fiecare om” noi, în Colegiul Silvic „Bucovina” am vizionat și discutat filme de scurt metraj în care erau prezentate consecințele unui război atât din punct de vedere umanitar cât si economic; dezastrul în care se află o țară după război și cele mai grave efecte ale acestuia: criza alimentară, creșterea prețurilor, distrugerea naturii și respectiv a resurselor, sperând fiecare copil în parte să înțeleagă procesul de construire a păcii.

Activitățile desfășurate în „Săptămâna Educației Globale”  au implicat 364 elevi și 18 profesori ai Colegiului Silvic Bucovina, având ca partener Primăria municipiului Câmpulung Moldovenesc.

Coordonator pentru proiecte și programe educative școlare și extrașcolare,

Prof. Oana Țăran

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare /  Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare /  Schimbă )

Conectare la %s