Pe firul de poveste al revistelor școlare

Standard

9 reviste școlare, din județul Suceava, au fost laureate la etapa națională a Concursului național de reviste școlare, 6 dintre acestea au participat, prin cei doi elevi din colectivele de redacție ale revistelor, în Tabăra națională de creație și jurnalism, Muncel, județul Iași, în perioada 12 -17 iunie 2022.

Detalii: https://educatiafnonf.wordpress.com/2022/06/08/reviste-scolare-laureate-la-nivel-national/

Pitită într-o pădurice, în apropiere de ,,hanul cetate” al lui Sadoveanu, tabăra Muncelul avea să ne ofere o experiență de neuitat. De cum am pășit pe poarta taberei, am înțeles că lumea în care vom intra timp de o săptămână avea să fie o provocare.

            Pe lângă activitățile recreative, am făgăduit realizarea revistei taberei ,,Muncel 2022” în trei zile, un caleidoscop realizat ad-hoc, având ca ,,ajutoare fermecate” doar imaginația, determinarea și munca, privați de indispensabilul internet. Această lipsă a conexiunii ne-a constrâns să accesăm alte surse de inspirație: natura prezentă în acest loc mirific, propria noastră experiență culturală, de viață și de lectură, dar și interacțiunea cu persoanele nou-întâlnite.

Provocarea nu a fost întâmplătoare, a fost o lecție de supraviețuire fără ,,google” și o reîntoarcere la omul real, nepervertit, cu aspirații, întrebări, cu temeri și emoții, iar bucuria împlinirii făgăduinței a fost cu atât mai mare.

Dacă ar fi să descriem experiența din tabără în doar două cuvinte cheie, ne-am opri la „distracție și determinare”.

Pe lângă acestea, am redescoperit în fiecare dimineață, acompaniat de trilul gingaș al păsărelelor, sunetul imnului național, pe care auzul îl percepea prea formal până atunci. Sentimente inexplicabile de mândrie și apartenență străbăteau întreaga ființă, dându-ne imboldul soldatului care tocmai pleacă în misiune. Era noul pe care nu-l trăisem, dar de care auzisem.

Fiecare zi a săptămânii ne-a făcut să ne apropiem mai mult, să socializăm, să valorizăm competențele noastre, să ne închegăm ca echipă și să ne descoperim pe noi înșine.

Luni și miercuri s-a redactat revista, fiecare județ oferind informații despre zona din care provine. Ne-am regăsit și pe noi în acest drum al căutării de sine, am conștientizat valorile de care dispune căminul nostru și am încercat să le împărtășim colegilor din tabără. Însă drumul creator nu s-a oprit aici, el fiind prezent permanent în spiritele noastre tinere, astfel încât și serile pe care le-am petrecut împreună rămân colorate și infinite în amintire. Prin muzică ne cunoaștem libertatea de a trăi și de a ,,valsa” prin viață.

Marți, am vizitat Cetatea Neamțului, Casa memorială Ion Creangă din Humulești și Mănăstirea Neamțului, iar la întoarcere ne-am oprit pe la Hanul Ancuței.

Bastion de ev mediu, Cetatea Neamțului ne-a impresionat profund prin sinceritatea cu care prezenta temelia societății contemporane. Cea mai marcantă și surprinzătoare scenă a vizitării cetății a fost vizualizarea osemintelor ca metaforă a evoluției progresive a generațiilor din trecut până în prezent. Locașul memorial destinat copilăriei marelui clasic Ion Creangă atrage din ce în ce mai mulți turiști datorită notorietății de care se bucură. Mănăstirea Neamțului este un loc al spiritualității nemțene, un mic „Athos” al plaiului moldovenesc, unde sălășluiesc sfinții dătători de har și lumină.

Joi, am redescoperit Iașul, capitala culturală a Moldovei, drept înnobilare a activității taberei. Seara a fost rezervată încheierii festive a Concursului național de reviste școlareTabăra de la Muncel- și primirea diplomelor de către participanți.

Vineri, ne-am despărțit cu greu unii de alții, cu speranța revederii într-un viitor apropiat. Ieșind din bucla temporală a Muncelului și îndreptându-ne spre Suceava, timpul parcă se topea sub privirile noastre, orele curgând în minute, iar minutele în secunde. Abia atunci am înțeles provocarea taberei: privarea de tehnologie în scopul autocunoașterii și a regăsirii conexiunii pierdute în pandemie, probleme recunoscute și în contextul actual.

Mulțumiri speciale pentru generozitatea domnului director prof. Costică Negru – Școala Gimnazială „G. Tofan” Bilca

Semnează echipajul de la Suceava:

Ciobanu Emilia Maria – Școala Gimnazială nr. 3 Suceava

Cîrceie Emilian-Ioan – Liceul Teoretic ,,Ion Luca” Vatra Dornei

Duduman Bianca – Colegiul Național ,,Ștefan cel Mare” Suceava

Georgescu Ana Maria – Școala Gimnazială ,,Bogdan Vodă” Rădăuți

Haidău Giulia – Școala Gimnazială ,,Bogdan Vodă” Rădăuți

Mariei Ecaterina – Școala Gimnazială nr. 3 Suceava

Scutăreanu Cosmin – Colegiul Național de Informatică ,,Spiru Haret” Suceava

Strugaru Alexia – Colegiul Național de Informatică ,,Spiru Haret” Suceava

Susnovici Adriana – Colegiul Național ,,Eudoxiu Hurmuzachi” Rădăuți

Ungurean Paula – Colegiul Național ,,Eudoxiu Hurmuzachi” Rădăuți

Profesor însoțitor,

Cârloanță Angelica, C. N. ,,Dragoș Vodă” Câmpulung Moldovenesc

Coordonator, prof. Tatiana Vîntur – inspector școlar I.Ș.J. Suceava

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare /  Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare /  Schimbă )

Conectare la %s