Educație cu încurajare (I)

Standard

„Cel mai fericit om e acela ce face fericiți un număr cât mai mare de oameni.”  (Tolstoi)

Început de an școlar cu analize, diagnoze și prognoze, cu direcții de acțiune, priorități, provocări și acțiuni care în mecanismele Educației sunt premise ale îmbunătățirii performanțelor, dinamizează sau frânează în funcție și de decizii și responsabilitate, principii, valori și credințele oamenilor.

Anul anterior, hibrid în abordarea învățării, în culorile semaforului, provocator din perspectiva scenariilor oscilante cauzate de pandemie, perturbat de complexitatea factorilor care au acționat asupra sistemului educațional, a fost mai real ales impredictibil, un an al schimbărilor, al aplicării managementului situațiilor de criză pentru desfășurarea anului școlar în condiții de siguranță pentru elevi, cadre didactice, personalul din școli și părinți.

Consfătuirea anuală județeană – educație permanentă și activități extrașcolare, din județul Suceava, s-a desfășurat vineri, 1 octombrie 2021, în cadrul webinarului „Educație cu încurajare”, moderat de inspector școlar prof. Tatiana Vîntur, pornind de la rolul și importanța factorului uman în educație: „O viziune grozavă fără oameni grozavi este irelevantă.” (Jim Collins)

***Bune practici – educație permanentă: https://ro.padlet.com/Portofoliu/exemple

Agenda webinarului a cuprins:

***Transformarea educației – tendințe europene și naționale;

***Nevoile și dorințele copilului – învățare cu încurajare;

***Educație permanentă și activități extrașcolare – bilanțul activităților din anul școlar 2020 – 2021;

***Consilere și dezvoltare personală/Consiliere și orientare – repere metodologice pentru noul an școlar;

***Dezvoltare profesională și formare continuă – activități metodico-științifice și psihopedagogice 2021-2022;

***Învață și dă mai departe – Chestionar de feedback

Conștientizarea componentelor educației de calitate pornește de la analiza obiectivă a realității, de la provocările identificate în programul național „România educată”: Inechitățile în educație. Problemele de acces la educație; Impactul generat de pandemia de COVID-19; Infrastructura precară și inegal distribuită; Lipsa unei parități reale între educația teoretică și învățământul profesional și tehnic.

Totodată, European Political Strategy Centre – EPSC – EPALE, 2019, a jalonat tendințele majore ale educației, la nivel european, repere pentru politicile educaționale ale strategiilor viitoare:

1. Educația timpurie – Educația primită în copilăria timpurie modelează adesea perspectivele vieții.

2. Învățarea pe tot parcursul vieții – A învăţa să înveţi este cea mai importantă aptitudine

3. Digitalizarea – Competențele digitale – o necesitate. O nouă alfabetizare este mai mult decât necesară.

4. Oamenii nu sunt singurii care învață – Oamenii vor concura din ce în ce mai mult cu mașinile în idei noi.

5. De la standardizare la customizare – De la educația de masă la învățare individualizată, activată digital.

6. Învățare interdisciplinare – Învățare interdisciplinară, bazată pe tehnologie.

7. Lacul educației are tot mai mulți pești – Educație formală este completată de noi proiecte antreprenoriale.

8. Tranziție întreruptă – Legătura dintre educația formală și muncă este din ce în ce mai fragmentată.

9. Alfabetizare media – Gândirea critică este necesară pentru a face democrațiile mai rezistente.

10. Creșterea concurenței globale pentru universități – Este posibil ca Europa să fi inventat universitățile, dar acum este timpul să le reinventeze.

Măsurile de intervenție propuse în programul „România Educată” se referă la domeniile majore de acțiune: Cariera didactică; Managementul și guvernanța sistemului de educație; Managementul și guvernanța sistemului de educație; Infrastructura sistemului de educație; Infrastructura sistemului de educație; Curriculum și evaluare centrate pe competențe; Educație incluzivă de calitate pentru toți copiii; Promovarea educației STEAM; Digitalizare; Reziliență; Obiective și măsuri suport/ complementare.

În articolul viitor: Nevoile și dorințele copilului – învățare cu încurajare;

Inspector școlar prof. Tatiana Vîntur – I.Ș.J. Suceava

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Google

Comentezi folosind contul tău Google. Dezautentificare /  Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare /  Schimbă )

Conectare la %s