Conferința Națională „Creatori de Educație”

Standard

Conferința Națională „Creatori de Educație”, ediția a II-a, eveniment organizat în cadrul proiectului „Curriculum Relevant, Educație Deschisă pentru toți” – CRED, proiect cofinanțat din Fondul Social European prin Programul Operațional Capital Uman 2014-2020 și al cărui Beneficiar este Ministerul Educației, s-a desfășurat la București, în perioada 17-20 mai 2021.

„Creatorii de Educație”, generația 2020, au fost valorizați într-un eveniment special care s-a bucurat de participarea secretarilor de stat Maria Ștefania Manea și Radu Szekely, coordonatorul e-learning CNPEE, Olimpius Istrate, coordonatorul RED (Resurse educaționale deschise), Liviu Costandache, ale căror mesaje au validat proiecte creative, inovatoare ale căror impact se regăsește în mediul școlii.

Proiectele premiate în cadrul selecției naționale au fost prezentate în cadrul a două sesiuni diferite fiind moderate de Mirela Negreanu – expert coordonator național asigurarea calității în acreditare și formare, George Pataki – expert operațional implementare formare și, respectiv, Nicoleta Mircea – expert operațional implementare formare, Emil Dragomirescu – expert operațional implementare formare.

„Fiecare proiect este unic prin experiența oferită tuturor, iar prin intermediul proiectelor realizate am dat posibilitatea ca munca fiecăruia să fie cunoscută și recunoscută de o țară întreagă. Prin experiența aceasta aveți datoria de a încuraja și pe ceilalți colegi să fie creativi, determinându-i să participe cu proiecte de ale căror rezultate se bucură copiii din clasele primare și gimnaziale.” „În numele întregii echipe a proiectului CRED, transmit mulțumiri și felicitări tuturor participanților la selecția „Creatori de Educație”, ediția 2020. Fiecare cadru didactic a demonstrat, astfel, că este un model inspirațional pentru colegii din întreaga țară. Fiecare participant a câștigat respectul comunității educaționale, întrucât a pus la dispoziția colegilor practicile utilizate cu succes în propria activitate didactică, devenind un potențial model de bune practici, la nivel național, într-un moment în care avem nevoie, mai mult ca niciodată, de o mobilizare exemplară caracterizată prin dăruire și solidaritate” – Merima Carmen Petrovici, Manager al Proiectului „Curriculum Relevant, Educație Deschisă pentru toți” – CRED.

Suceava a fost în această gală cu doi câștigători: prof. înv. primar Daniela Lungoci – Școala Gimnazială Ipotești, proiectul „Interesanta noastră călătorie STEAM” și prof. Tatiana Vîntur – Colegiul Național „Mihai Eminescu” Suceava, inspector școlar pentru educație permanentă la Inspectoratul Școlar Județean Suceava, proiectul „Campania de prevenire a violenței R.E.S.P.E.C.T.”

„După două zile de împărtășire de informații și de experiențe, astăzi, 20 mai, ne-am îndreptat atenția către un moment așteptat de către noi toți și anume: Gala Creatorilor de Educație. 🤩Prin #ProiectulCRED, începând din 2019, suntem parte la o premieră în ceea ce privește recunoașterea publică a activităților creative desfășurate la clasă de către profesorii din sistemul de învățământ primar și gimnazial. Numeroasele propuneri înscrise, crearea unei comunități active prin feedback-ul și sprijinul acordat reciproc de către profesorii înscriși în selecție au confirmat faptul că, la noi în țară, sunt mulți dascăli valoroși, dedicați misiunii lor, dornici să evolueze permanent și să facă lucrurile, altfel, mereu spre binele viitorului copiilor. Felicităm pe toți Creatorii de Educație participanți la selecție, propunerile lor de bune practici fiind o inspirație pentru noi toți.🥇🥇🥇 În sistemul de educație este o tradiție ca profesorul să fie cel care recompensează elevul pentru rezultate deosebite. Astăzi a fost rândul profesorilor să fie premiați!

Felicitări, Creatori de Educație #Generatia2020!” (pagina de facebook proiectul CRED)

M-am bucurat să port cu mine emoția reușitei proiectelor prezentate la secțiunea la care am participat de aceea voi face o esențializare a ideilor ce pot fi tot atâtea surse de inspirație pentru noi toți.

Laura Rodica Oprea: Educația în era digitală – o incursiune în aplicații și instrumente digitale precizând că „Dacă un copil nu poate învăța în felul în care îi predăm, atunci trebuie să-i predăm în felul în care el poate învăța.” (Ivar Lovaas)

EDUCAȚIA ÎN ERA DIGITALĂ – ÎNVĂȚĂM JUCÂNDU-NE

Felicia Pintilie: proiect de istorie orală care a „salvat memoria satului”, satul care a ajutat-o să înflorească în școala în care profesează.

BĂTRÂNII SATULUI POVESTESC…

Iulian Ghețău: a „construit” o școală acasă accentuând rolul gameficării în educație, a realizat conținuturi interactive folosind platforma Moodle, prin administrarea și susținerea prin voluntariat a doua site-uri create cu aplicația open source Moodle: https://ceacstrungais.ro/ – la nivel de unitate gimnazială din mediul rural și https://biologieiasi.ro/ – site care a promovat online activitatea la nivelul județului Iași a tuturor profesorilor și elevilor la disciplina biologie.

CONSTRUIM ÎMPREUNĂ ON-LINE !

Ioana Hochia: un „spărgător de cochilii” care a valorizat experiența propriei familii și pe cea a „golden teachers” realizând un Centru Educațional deschis în propria casă.

EDUKACTION

Crina Claudia Moraru: a reconstruit atmosfera din sala de clasă în mediul online realizând experiențe de învățare cu care elevul din clasa I, era familiarizat.

”ȘCOALA DE ACASĂ” – ACTIVITĂȚI SUPORT PENTRU ÎNVĂȚAREA ONLINE

Emanuela Ioana Patrichi: a adunat o colecție de cititori printr-o întrebare simplă: „Cine vrea să citească copiilor mei?” au răspuns prezent: părinți, cadre didactice din școală, psihologul și logopedul din școală, părinți ai unor foști elevi, elevi din alte generații, voluntari. I se mai spune „Ema la școală”.

COLECȚIE DE CITITORI

Veronica Șandor: a reamenajat curtea școlii, bucurându-se de învățarea prin proiecte, savurând reușita spațiului real de socializare „ciocnind o bomboană”, jucându-se cu copiii de-a arhitectura:

DE-A ARHITECTURA ÎN ȘCOALA DIN GORNEȘTI

Cristina Nicolăiță: a realizat „Clasa virtuală de fizică” pentru elevi oferind un spațiu de învățare online pentru studiul fizicii elevilor de gimnaziu, în perioada închiderii școlilor. 


FIZICA DE ACASĂ

Anton Carol Lakatos: a ales să fie mai bun subliniind că jocul, jocul, jocul este hrana pentru copiii clasei sale îndemnându-l pe primar să fie mai bun, învățându-i pe copii să aprecieze și să respecte munca.

ALEGE SĂ FII MAI BUN!

Ciobănuc Marcela: un program de literație multiplă, centrat pe elev prin activități extracurriculare și extrașcolare desfășurate față-în-față și în mediul online. 

CETATEA LECTURII – ATELIER DE LECTURĂ ȘI SCRIERE CREATIVĂ

Luminița Elena Radu:  a creat basme originale, învățând copiii clasei sale despre plagiat, furt intelectual și fair-play. Elevii au participat la ore online suplimentare citind basmele și realizând „terapie prin basm”.

TĂRÂMUL BASMELOR…LA UN CLICK DISTANTA (CARTEA DIGITALA A CLASEI A V-A B)

Cosmin Simtion:  un club de inițiativă comunitară pentru tineri realizat scopul de a promova patrimoniul local și eco-turismul.

CAVALERII TURNULUI ÎNCLINAT

Daniela Lungoci: a promovat științele spațiale, programarea și robotica. Cu ajutorul kiturilor Lego, Snap Circuit și al altor materiale electronice din „trusa inginerului” a desfășurat activități de explorare și învățare experiențială „learning by doing”. Interesantă călătorie, meșteșugit inițiator!

INTERESANTA NOASTRĂ CĂLĂTORIE STEAM

Tatiana Vîntur: R.E.S.P.E.C.T. promovează climatul educațional în armonie și siguranță respectând 3R: respect față de sine, respect față de ceilalți și responsabilitate față de acțiunile tale, sub umbrela multicoloră a curcubeului colorează pacea și binele în școlile sucevene. RESPECT a unit școlile din județ dându-le strălucire prin activități și idei creative. Felicitări, dragi colegi!

Campania de prevenire a violenței R.E.S.P.E.C.T.

Cristina Mariana Novacov: a dorit să schimbe atitudinea copiilor față de temele pentru acasă, reducerea stresului și intensificarea stării de bine a elevilor. A reușit!

POT FI TEMELE PENTRU ACASĂ ATRACTIVE?

Ileana Gălățescu: a realizat atelierul de caligrafie „Penița fermecată” astfel încât literele și instrumentele de scris să-i fascineze pe copii și să facă din scris o artă. O poveste frumoasă și minunat pusă în aplicare!

PENIȚA FERMECATĂ-ATELIER DE CALIGRAFIE

Alexandru Mîță: a realizat Campusul Virtual al Inspectoratului Școlar Județean Vaslui http://nelpae.ro/elearning cu 35.726 de utilizatori activi, 36 de spații de curs pentru toate disciplinele și domeniile (de la învățământ preuniversitar, la cel postliceal și Palate/Cluburi), 25.879 de resurse didactice, grupate în 680 de lecții electronice realizate în perioada martie-iunie 2020; Pagina de Facebook – grup de comunicare „Campusul Virtual”  https://www.facebook.com/groups/isjvaslui/ cu 2914 abonați permanenți și 50-80.000 vizite săptămânale. Merită să le vizitați!

Campusul Virtual al Inspectoratului Școlar Județean Vaslui și Televiziunea Școlară „TeleȘcoala Vasluiană”

A fost un prilej de a ne oferi timp împreună – profesori cu vocație din țară care pot aprinde făclii mai departe în călătoria cunoașterii.

„Oricine are un potenţial creativ şi, din momentul în care îţi exprimi acest potenţial creativ, ai şansa să schimbi lumea.” (Paulo Coelho)

Felicitări tuturor câștigătorilor Galei „Creatori de Educație” 2020!

Tatiana Vîntur (un Creator de Educație)

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Google

Comentezi folosind contul tău Google. Dezautentificare /  Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare /  Schimbă )

Conectare la %s