Cea mai mare lecție din lume

Standard

În fiecare an UNICEF organizează  „Cea mai mare lecție din lume” („World Largest Lesson”), cu ocazia sărbătoririi Zilei Internaționale a Drepturilor Copilului pe 20 noiembrie, dată care marchează adoptarea Convenției cu privire la drepturile copilului.

Și anul acesta elevii clasei a IV-a din cadrul Școlii Gimnaziale ,,Mitropolit Iacob Putneanul” din Putna, sub îndrumarea d-nei prof. înv. primar Chidoveț Mariana Aurica,  au participat la ,,Cea mai mare lecție din lume” prin diverse activități specifice, legate de respectarea regulilor pentru limitarea transmiterii coronavirusului precum și acțiunile colective pe care le putem realiza pentru diminuarea schimbărilor climatice. Activitățile s-au desfășurat în decursul a două zile.

În ziua de 19.11.2020 activitatea a început cu vizionarea unui desen  animat despre coronavirus, în care s-au prezentat , pe scurt dar foarte sugestiv, pericolul pe care-l reprezintă nerespectarea măsurilor de prevenire a infectării. După vizionare s-au discutat și prezentat aspectele practice privind purtarea corectă a măștii de protecție și modul în care ne debarasăm de ele sau le dezinfectăm pe cele refolosibile, importanța păstrării distanței dintre persoane și importanța spălării corecte a mâinilor.

Având în vedere faptul că folosirea măștilor de unică folosință începe să creeze probleme de mediu prin aruncarea lor haotică, a fost prezentat un material intitulat ,,Cum ne debarasăm responsabil de măștile folosite”.  În cadrul dezbaterii care a urmat, elevii au aflat lucruri interesante despre cum pot polua mediul înconjurător măștile, mănușile și alte materiale pe care le folosim pentru a ne proteja de COVID-19. Tema aceasta este de foarte mare interes atât pentru tineri cât și pentru adulți, îngrijorarea cu privire la viitorul planetei este generală, iar efortul pentru salvarea planetei trebuie să fie comun tuturor generațiilor.

În finalul activității elevii au primit chestionarul Quiz ,,Cum ne debarasăm responsabil de măștile folosite” pe care să-l completeze acasă.

Vineri 20.11.2020, cu ocazia Zilei Internaționale a Drepturilor Copilului , activitatea a debutat cu vizionarea unui videoclip prezentat de Malala Yousafzai, o elevă pakistaneză, cunoscută pentru activitatea și spiritul militant privind probleme ale educației.  În cadrul videoclipului au fost expuse succint problemele majore ale Omenirii și importanța  Dezvoltării Durabile. În cadrul dezbaterii care a urmat videoclipului au fost prezentate pe larg cele 17 obiective principale ale Dezvoltării Durabile și soluțiile necesare atingerii lor.

În cadrul activității elevii au fost îndemnați să găsească soluții la problemele prezentate grafic, corespunzătoare fiecărui obiectiv în parte (au desenat, au pictat, au colorat, au decupat și au lipit). În final, cu soluțiile identificate și materializate sub formă de desene sau colaje, fiecare elev a realizat ,,Cartea obiectivelor de dezvoltare durabilă pentru cei mici”.

Ca o concluzie, putem spune că, numai o acțiune colectivă, bazată pe implicarea atât a adulților, tinerilor, cât și a copiilor, determină limitarea impactului schimbărilor climatice. (Coordonator prof. Aurica Chidoveț)

20 NOIEMBRIE – Ziua Internațională a Drepturilor copilului (dată care marchează adoptarea Convenției cu privire la drepturile copilului).Ne-am alăturat inițiativei UNICEF de a participa la „Cea mai mare lecție din lume” („World Largest Lesson”) cu tematică adaptată situației pandemice actuale. Pentru a se proteja de Coronavirusul care s-a răspândit în toată lumea, oamenii utilizează zilnic milioane de măști și alte materiale de protecție. Cum ne debarasăm responsabil aceste obiecte, care au devenit o sursă îngrijorătoare de poluare ? Pe această temă au discutat astăzi elevii clasei a IV-a A, care au aflat că măștile aruncate pe jos sau în pubele deschise sunt luate de vânt sau de apa de ploaie, care le duc în râuri, mări și oceane. În continuare , elevii au aflat care sunt soluțiile pentru ca acest lucru să nu se întâmple. Pe unele dintre acestea le-au menționat răspunzând în scris pe chat-ul activității online. În finalul activității, elevii au fost invitați să răspundă unui Quizz ( https://forms.gle/fGrAr3HwpdinpZjXA ), demonstrând astfel că și-au însușit lecția despre responsabilitatea prin care contribuie la asigurarea dreptului fiecărui copil de a trăi într-un mediu curat, sănătos, nepoluat. De Ziua Internațională a Drepturilor Copilului, elevii clasei a II-a A au desfășurat o activitate dedicată evenimentului, a cărei concluzie a fost că educația este foarte importantă în viața unei persoane care înțelege că a se bucura de drepturile ce i se cuvin, printr-o lege internațională, presupune, în egală măsură, asumarea unor responsabilități. Felicitări elevilor pentru materialele ilustrative realizate! (Prof. Liuța Jucan)

Tatiana Vîntur – I.Ș.J. Suceava

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Google

Comentezi folosind contul tău Google. Dezautentificare /  Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare /  Schimbă )

Conectare la %s