Rutine noi în învățare (online)

Standard

„Încerc să adaptez situația la mine, iar nu pe mine la situație.” (Horațiu)

Anul școlar 2020 -2021 a adus în învățare termeni și concepte noi: învățare online, învățare offline, învățare sincronă sau asincronă, platforme de învățare online, scenarii pentru învățare, în culorile semaforului, a adus rutine noi care necesită adaptare, flexibilitate și învățare continuă, autoînvățare.

RoseStudio/Shutterstock.com

Informații constructive (sau mai puțin constructive), motivaționale (sau pesimiste) vin către noi bulversându-ne în tumultul parcursului „firesc” al anului școlar. Ceea ce funcționa ieri, azi pare a fi depășit sau chiar desuet, ceea ce ieri era interactiv, azi e oprit de distanțare, ceea ce ieri era blamat, azi este acceptat, inclus (telefonul sau echipamentele audio-video). E o altă așezare a lucrurilor generată de perioada lipsită de predictibilitate a cărei efecte le simțim.

În căutarea soluțiilor și adaptarea acestora la multitudinea de tipuri de clase și colectivități: mai mari sau mai mici, cu resurse digitale sau nu, cu competențe digitale sau în formare, adaptate sau cu inerție, cu funcționalitate hibridă, F2F (face to face), offline, online, sincronă, asincronă, cu platformă, fără platformă, cu cretă și tablă sau cu Jamboard, whiteboard, cu table inteligente, tablete, laptopuri și videoproiectoare, cu clase în care se respectă taxonomia lui Bloom (rol activ al profesorului cu ierarhia proceselor cognitive fiind: cunoaștere, înțelegere, aplicare, analiză, sinteză, evaluare), taxonomia revizuită a lui Bloom (reamintirea, înţelegerea, aplicarea, analizarea, evaluarea şi crearea) sau „flipped classroom” – clasa inversată (în care rolul activ revine elevilor, pe când profesorul devine ghid, îndrumător), în multitudinea de clase avem nevoie de rutine noi, de noi reguli pentru a ne armoniza scopul învățării.

„Emalascoală” (www.emalascoala.ro) împărtășește cu noi experiențe off/online și ne propune reguli pentru eficientizarea timpului pentru învățare.

Mulțumim, Ema (un învățător minunat, Creator de educație, la propriu)!

Tatiana Vîntur – inspector școlar

2 răspunsuri »

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Google

Comentezi folosind contul tău Google. Dezautentificare /  Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare /  Schimbă )

Conectare la %s