Ziua Internațională a Învățării Sociale și Emoționale

Standard

„Cine nu e capabil să-și stăpânească emoţiile, sau, spus la modul mai cuprinzător, trăirile, îl vor stăpâni ele pe el.” (Juliana Mallarat)

Ziua Internațională a Învățării Sociale și Emoționale (Social Emotional Learning -SEL) este celebrată pentru prima dată pe 27 martie 2020, la inițiativa unor organizații americane din statele Pennsylvania și New Jersey.

SEL dayÎnvățarea socială  și emoțională (SEL) este procesul prin care copiii și adulții dobândesc și aplică eficient cunoștințele, atitudinile și abilitățile necesare pentru a înțelege și gestiona emoțiile, pentru a stabili și atinge obiective pozitive, a simți și a arăta empatie față de ceilalți, a stabili și a menține relații pozitive și luarea de decizii responsabile.

Competențele SEL se dezvoltă de-a lungul vieții noastre și sunt esențiale pentru succesul școlar, la locurile de muncă, în comunitățile noastre și permit indivizilor să contribuie în mod semnificativ la dezvoltarea societății.

Detalii: http://www.selday.org

Exemple de conținuturi: (vezi programele de Consiliere și dezvoltare personală, Consiliere și orientare: Dezvoltare socio emoțională, Calitatea stilului de viață)

Clasa a V-a: Domeniul: Dezvoltare socio – emoțională: Emoții de bază/ emoţii diverse; Acordarea feedback-ului pozitiv.

Competențe specivice și activități de învățare:

***Analiza surselor de stres și a consecințelor acestuia asupra sănătăţii şi stării de bine
– analizarea unor texte scrise/ filme pentru identificarea factorilor generatori de stres și a efectelor stresului asupra vieții personale
– rezolvarea unor studii de caz prin exprimarea opiniilor despre situaţii în care stresul a avut efecte asupra sănătății și stării de bine
– crearea unor postere cu situaţii care produc stresul/situaţii care conduc la starea de bine;

***Acordarea feedback-ului pozitiv în relaționarea cu ceilalți
– jocuri de oferire a feed-back-ului pozitiv prin notarea calităților unui coleg pe fișe individuale de lucru
– exerciţii de completare de fraze: „Mi-a plăcut de tine atunci când…”, „Am învățat de la tine …”
– realizarea unui poster de tipul „Copacul recunoștinței” pentru a pune în valoare acele
calități/comportamente care au fost identificate la ceilalți ca fiind surse de învățare/ inspirație.

Resurse:

Manuale pentru consiliere și dezvoltare personală: https://educatiafnonf.wordpress.com/consiliere-si-orientare/

Comunicăm cu plăcere: http://www.unicef.ro/publicatii/sa-comunicam-cu-placere/

Comunicarea de criză: https://www.academia.edu/5874984/Cristina_Coman_Comunicarea_de_Criza

Inteligența emoțională: https://www.emag.ro/inteligenta-emotionala-daniel-goleman-editia-a-iv-a-9786064400727/pd/D4B6KJBBM/

100 de idei nonformale: http://www.scout.ro/wp-content/uploads/2013/10/Manual-100-de-idei-de-educatie-non-formala.pdf

Info Coronavirus:https://gov.ro/ro/info-coronavirus-covid-19

Printre activitățile inițiate în mediul virtual vă invit să provocați elevii dumneavoastră la activități specifice care-i familiarizează cu lumea emoțiilor, varietatea învățării și a relațiilor sociale.

„80% din succesul unui adult vine din inteligența emoțională”. (Daniel Goleman)

Tatiana Vîntur – IȘJ Suceava

 

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Google

Comentezi folosind contul tău Google. Dezautentificare /  Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare /  Schimbă )

Conectare la %s