Managementul activităților extrașcolare

Standard

Palatul și cluburile copiilor sunt unități specializate în activități extrașcolare, unități conexe ale Ministerului Educației și Cercetării, „în cadrul cărora se desfășoară acțiuni instructiv educative specifice, prin care se aprofundează și se diversifică cunoștințe, se formează, se dezvoltă și se exersează competențe potrivit vocației și opțiunii copiilor și se valorifică timpul liber al copiilor prin implicarea lor în proiecte educative.” (Ordinul nr.4624/2015)

76769672_2545882242166421_7477695752060272640_nÎn acest sens, joi, 21 noiembrie 2019, Inspectoratul Școlar Județean Suceava – Clubul Copiior Rădăuți, au organizat, la Galeriile de Artă Rădăuți, activitatea metodiă a Cercului pedagogic cu tema „Activități extrașcolare. Managementul proiectelor educative”, coordonat de inspector școlar pentru educație permanentă și activități extrașcolare prof. Tatiana Vîntur, director prof. Dumitru Pomhaci, responsabil de cerc prof. dr. Marcel Porof.

Activitatea de intercunoaștere Autoportret a provocat participanții – coorodonatorii cercurilor cultural artistice, tehnico – științifice și sportive din județul Suceava, prin introspecție, să formuleze creativ răspunsuri la întrebările  „Ce-mi place să aud, să văd,  să aud, să spun?”, „Cine sunt?”, creionându-și autoportretul prin desen și cuvinte. „Lucrările” participanților au fost expuse pe toată perioada activității cercului.

77151667_610918569648968_1167319222825517056_nAspectele referitoare la Scrierea proiectelor educative – analiză de nevoi, au fost prezentate de prof. dr. Porof Marcel, director la Clubul Copiilor Fălticeni: nevoile educaționale ale copiilor/tinerilor, formele de învățare (formală/nonformală/informală), învățarea prin intermediul proiectelor, instrumentele necesare scrierii unui proiect și componentele acestuia.

Proiectele comunității și importanța acestora pentru dezvoltarea instituțională și comunitară au fost prezentate de ing. Florin Preda – responsabil proiecte și programe Primăria Rădăuți, care a subliniat importanța parteneriatului școală – comunitate.

Workshop-ul „Managementul proiectelor educative”, susținut de inspector școlar prof. Tatiana Vîntur, a consolidat, interactiv, componentele proiectului (tehnica „parolei”), relația dintre problemă – soluție (identificarea nevoilor educaționale și a modalităților de diminuare a efectelor acestora) și modalitățile de acțiune, structura logică a proiectului (scop -obiective – activități – rezultate) precum și elemente de monitorizare/ evaluare/ diseminare și sustenabilitate.

Cercul de dezbateri academice „Ars dicendi” de la Clubul Copiilor Rădăuți a fost prezentat de prof. drd. Florin George Popovici, accentuând faptul că „Viitorul nu este despre competiția acelora care dețin maimulte cunoștințe, ci despre competiția celor creativi, acelor înzestrați cu mai multă imaginație, acelor dispuși să învețe permanent și acelor care își exersează gândirea autonomă.” (Jack Ma) Metodele și tehnicile folosite sunt dezbaterea, storytelling, scrierea creativă, public speaking, analiza și interpretarea.

Partea a II-a a workshop-ului, în cadrul a 5 grupe de lucru, au evaluat cinci proiecte exersând competențele de evaluare a proiectelor, în concordanță cu grila de evaluare, argumentând punctajele acordate pentru domeniile: relevanța proiectului, structura managementului proiectelor, implicarea și participarea aplicantului, sustenabilitatea și diseminarea proiectului.

78405114_2677648902278164_605532814699397120_nDirectorii palatului și cluburilor copiilor din județ, director prof. Biatrice Choleva – Palatul Copiilor Suceava, director prof. dr. Marcel Porof – Clubul Copiilor Fălticeni, director prof. Pomohaci Dumitru – Clubul Copiilor Rădăuți, director prof. Maria Macarov – Clubul Copiilor Gura Humorului, director prof. Ioan Catargiu – Clubul Copiilor Câmpulung Moldovenesc, director prof. Vasile Moroșan – Clubul Copiilor Vatra Dornei, au trecut în revistă proiectele județene, interjudețene și naționale pe care le-au inițiat și desfășurat conform CAEJ/CAERI/CAEN/2019.

74788286_2387531298017620_128717481211592704_oVolumul Barometrul reușitei școlare, nr.33/2019 – Activități extrașcolare. Managementul proiectelor educative, coordonat de inspector școlar prof. Tatiana Vîntur, a oferit repere pentru activitățile educative extrașcolare desfășurate în unitățile școlare și palatul/ cluburile copiilor. Acesta cuprinde:

  • Activități extrașcolare – capitol ce oferă repere pentru accesibilizarea ofertei educaționale extrașcolare.
  • Managementul proiectelor educative – capitol ce explică într-o manieră aplicată pașii necesari în scrierea, implementarea, evaluarea proiectelor educative.
  • Bune practici. Compendiul proiectelor educative – cuprinde exemple de proiecte interjudețene și naționale desfășurate de palatul și cluburile copiilor din județul Suceava.

Copiii talentați ai cercului de muzică, coordonați de prof. dr. George Mucea și prof. Alina Roantă, au armonizat muzical activitățile metodice.

Evaluarea activității s-a încheiat prin tehnica povestirii „A fost odată…”, astfel încât participanții au apreciat prin indicatori mai ales calitativi, atmosfera de lucru, actualizarea competențelor în managementul de proiect, elemente de noutate și inovare pedagogică, tehnici și metode noi, caracterul aplicativ și formativ al cercului pedagogic, creativitatea, lucrul în echipă.

„Autoportretele” au rostit concluzii, încă de la început scrise, dar mai ales faptul că „Totul se întâmplă cu un sens”.

Inspector școlar prof. Tatiana Vîntur – I.Ș.J. Suceava

 

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Google

Comentezi folosind contul tău Google. Dezautentificare /  Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare /  Schimbă )

Conectare la %s