Educația ne unește

Standard

Ministrul Educației a invitat toți factorii responsabili să participe, în următoarea perioadă de timp, la dezbaterea ideilor propuse de Ministerul Educației Naționale pentru consolidarea unei viziuni moderne asupra formării elevilor și studenților, care urmează a fi transpusă într-un cadru legislativ corelat cu perspectivele socioculturale și economice ale României viitorului.

_DSC5407Dialogurile „Educația ne unește” au adus față în față, vineri, 3 mai 2019, la Suceava, directori și directori adjuncți din județul Suceava, inspectori școlari ai IȘJ Suceava, reprezentanți ai elevilor și părinților alături de ministrul educației, doamna Ecaterina Andronescu, domnul senator Virginel Iordache, doamna prefect Mirela Adomnicăi.

_DSC5402.jpgPledoaria doamnei ministru a subliniat rolul educației în devenirea tinerilor, aceasta având roluri multiple pentru individ și pentru societate: rol economic, social, de dezvoltare personală continuă și de învățare pe tot parcursul vieții. Școala este în serviciul elevului, familiei, comunității, este un loc de exercițiu în care se antrenează pentru viața de adult, are un rol integrator pentru orice tânăr asigurându-i pîrghiile pentru inserția pe piața muncii.

„Nu doar componenta formală este cea care poate să îi asigure copilului un viitor, ci și o solidă formare extracurriculară realizată în cluburi și palatele copiilor, în cluburi sportive, care să le dezvolte abilități, aptitudini și atitudini pentru o societate în permanentă transformare.”

_DSC5442.jpgSchimbările propuse au la bază valori importante: echitate, încredere, solidaritate, autonomie, eficacitate traduse prin faptul că elevul trebuie situat în centrul sistemului educațional, în toate demersurile ce-l vizează, dublat de flexibilitate și calitate pe întreg parcursul școlar al elevului.

Serviciile oferite de școală necesită un fundament construit pe colaborarea școlii cu familia și cu mediul economic în inserția tinerilor pe piața muncii, alături de principiul subsidiarității conform căruia fiecare actor al actului educațional să participe la luarea deciziilor, la creșterea implicării responsabile și la dobândirea autonomiei în administrarea și organizarea în școli.

_DSC5421.jpg„Școala este în serviciul comunității. Alături de competențele cheie școala trebuie să consolideze competențe funcționale integratoare: gestionarea unei vieți independente, crearea și gestionarea unei familii, lucrul în echipă, folosirea sustenabilă a resurselor; dezvoltare personală care să includă gestionarea emoțiilor, participare la luarea  deciziilor; abilități profesionale transferabile”, a spus doamna ministru Ecaterina Andronescu.

_DSC5396Modalitățile de acțiune pentru schimbările preconizate vizează: programe flexibile, genealizarea programului Școala după școală, proiecte de susținere a excelenței, cluburi de artă și sport, activități didactice și extrașcolare furnizate și desfășurate împreună cu agenți economici. Familia și școala sunt factorii care poartă responsabilitatea succesului public al educației și vizează complementaritatea dintre educația de la școală și educația de acasă.

Instituțiile din subordinea MEN sunt cele care asigură cadrul normativ, legal pentru o funcționare la parametrii de calitate a serviciului public de educație.

Documentele aflate în dezbatere pot fi accesate și completate în perioada de dezbatere publică.

Tatiana Vîntur – inspector școlar IȘJ Suceava

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Google

Comentezi folosind contul tău Google. Dezautentificare /  Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare /  Schimbă )

Conectare la %s