Inteligență emoțională IV

Standard

Cercul pedagogic a debutat cu „Pagini de istorie”, prezentate de director prof. Mitrofan Ionel, care a argumentat prin rezultatele elevilor denumirea școlii care poartă numele  enciclopedistului, etnografului, filozofului, istoricului, lingvistului, muzicologului și compozitorului Dimitrie Cantemir.

Teoria Inteligențelor multiple (H. Gardner) a revigorat domeniul educaţiei, de la Piaget încoace, iar din perspectiva psihopedagogică reprezintă un alt mod de a aborda elevii, ţinând cont de diferenţele dintre ei (masă rotundă – Inteligențele multiple și Inteligența emoțională – inspector școlar Tatiana Vîntur).

20171124_122422ABC-ul emoțiilor”, a fost descifrat împreună cu responsabilul de cerc, profesor Popovici Florin, invitându-ne să ne îndulcim cu bomboane multicolore, pline de semnificații: bomboana roșie – lucruri care te face fericit; bomboana verde – lucruri care te enervează/te înfurie; bomboana galbenă – lucruri care te entuziasmează/te energizează; bomboana violet – lucruri care te întristează; bomboana albastră – lucruri care te destind; bomboana portocalie – lucruri care te fac să visezi – tot atâtea pretexte de a prezenta evantaiul emoțiilor. Au fost prezentate 10 exerciții de identificare a emoțiilor: Bomboanele cu … Emoții; Cardurile emoțiilor; Desenează-ți emoțiile; Ce este în inima ta?; Lucruri pe care le ador/le iubesc să le fac; Prăjitura emoțiilor; O „gustare” pentru mine – metoda SNACK: S (stop!) – oprește-te! N (notice) – observă ce se întâmplă! A (accept)– Acceptă fără să judeci! C (curious) – Fii curios, pune-ți întrebări legate de ceea ce simți, ce nevoi ai! K (kindness) – răspunde cu bunătate!; Arborele emoțiilor; Identifică emoțiile; Termometrul emoțiilor.

Workshopurile au aprofundat conceptele  Inteligenței emoționale: „Trăire și manifestare emoțională: emoții de bază –bucurie/tristețe”, clasa pregătitoare A, profesor învățământ primar Anișoara Scutariu; Cum ne gestionăm furia?”, clasa pregătitoare B, Profesor învățământ primar Emanuela Hacman; „O inimă  colorată”, clasa I, profesor învățământ primar Camelia Cristina Olenici; Emoțiile noastre: Bucuria și tristețea”, clasa a II-a, profesor învățământ primar Aura Cristina Popescu, „Ceasul emoțiilor”, clasa a III a, profesor învățământ primar  Loredana Moisiuc; Trăire și manifestare emoțională – Emoții pozitive/ Emoții negative”, clasa a IV a, profesor învățământ primar  Diana Grigoraș; „Sentimente versus emoții. Identificarea manifestărilor emoționale”, clasa a VI-a A, profesor Mihaela Aurelia Ștefancu; Capacitatea de control şi autocontrol al stresului şi emoțiilor negative, clasa a VI-a B, Profesor Adela Scripcariu, iar cercetarea „Inteligența emoțională”, consilier școlar Ionescu Corbu Alina, a întregit oferta metodică și psihopedagogică a cercului pedagogic.

20171124_143512„Indiferent cum privim lucrurile, emoţiile sunt, fără îndoială, un ingredient indispensabil în reţeta vieţii. Cândva, în zorii protoistoriei noastre, emoţiile ne-au asigurat supraviețuirea, semnalizându-ne pericolul, ameninţarea, provocându-ne să fugim sau, dimpotrivă, să ne apărăm, luptând (flight or fight). Astăzi, emoţiile fac posibilă reușita noastră interpersonală sau, dimpotrivă, ne condamnă la nefericire şi izolare. Altfel spus, ne condiţionează mai mult decât supraviețuirea biologică, ne legitimează existența socială. Traiectoria fiecăruia dintre noi se înscrie între cele două extreme: analfabetismul emoțional, pe de-o parte, şi competenţa afectivă, pe de altă parte. (…) Nu am pretenţia unui om abil din punct de vedere emoțional, dimpotrivă, am mult de mers până acolo, luptând cu mine însumi, exersând piruete şi salturi printre reacţii grăbite, ezitări costisitoare şi nelinişti mistuitoare. Dar sunt dispus să învăț ori de câte ori mi se oferă ocazia, iar astăzi am învățat alături de oameni minunaţi, am descoperit lucruri noi, interesante, provocări, instrumente şi tehnici. (…)

20171124_111129Poate că vremurile acestea de anestezie emoțională, încurajată sistematic printr-un discurs mediatic centrat pe oroare, abundent în detalii sordide şi scenarii macabre, au totuşi o mult râvnită salvare: educaţia emoțională. Iar în această privință, îndrăznesc să cred că şcoala trebuie să rămână, alături de familie, un bastion al dezvoltării afective, un refugiu, un mediu sigur nu doar cognitiv, dar mai ales emoţional. În absenţa unui astfel de sanctuar, noi, roboţii umani dezumanizaţi, vom revendica fără şanse de reușită, cetăţenia bunului-simţ şi a decenţei.” (responsabil de cerc prof. Florin George Popovici)

Caietul metodic Barometrul reușitei școlare nr.23/2017 a  completat  un eveniment metodic și educativ armonizat cu măiestrie de coordonatorul de proiecte și programe educative, prof. Elena Pop. (Tatiana Vîntur – inspector școlar)

 

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Google

Comentezi folosind contul tău Google. Dezautentificare /  Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare /  Schimbă )

Conectare la %s