Inteligența emoțională II

Standard

Cercul pedagogic al coordonatorilor de proiecte și programe educative din zona C. Moldovenesc s-a desfășurat la Liceul Tehnologic „V. Cocea” Moldovița, vineri, 10 noiembrie 2017, cu tema Inteligența emoțională.

20171110_103221„Inteligențele multiple și inteligența emoțională” a fost tema  workshopurilor coordonate de prof. Tatiana Vîntur – inspector școlar pentru educație permanentă fiind identificate tipurile de inteligență (H. Gardner), cu scopul de a propune activități de învățare în concordanță cu stilul de învățare dominant al elevului și pentru a recomanda activități spcifice fiecărui tip de inteligență pentru diferite conținuturi, tehnici de intruire şi modalităţi de studiu. Activitățile de învățare care pun accent pe teoria inteligențelor multiple se pot desfășura în context formale, nonformale și informale cu scopul de a îmbunătăți performanțele școlare, de a individualiza învățarea,de a crește stima de sine, și pentru a încuraja diversitatea învățării.

Picture1Temele desfășurate: „Inteligență sau inteligențe?”, aplicarea chestionarului „Inteligențele multiple”, prilej de a descoperi inteligența dominantă a participanților: lingvistică, logico – matematică, spațială, kinestezică, muzicală, interpersonală, intrapersonală, naturistă.

20171110_111709Un alt atelier de lucru a adus mai aproape de participanți emoțiile universale (P.Ekman – frica, mânia, tristeţea şi bucuria), emoţii fundamentale, ce ţin de natura umană. Participanții, prin intermediul fețelor unui cub, au descris emoția trăită și contextul acesteia, într-o activitate de recunoaștere și descriere a emoțiilor (Cubul emoțiilor). De asemenea „Ochelarii cu lentile roz” și „Dați-mi puțină fericire” au fost activitățile de identificare a efectelor gândirii iraţionale în plan emoţional şi comportamental.

Participanții au fost întâmpinați de copiii de la grădiniță într-o paradă empatică a emoțiilor pozitive susținută de emoticoane dăruite cu generozitate (coordonator prof. Marinela Handruc.

20171110_114457Prof. Mihaela Irina Hiche, împreună cu elevii clasei a IV-a, a  coordonat activitățile de dezvoltare a inteligenței emoționale: gustul emoțiilor, culoarea emoțiilor, recunoașterea emoțiilor, identificarea lor și a soluțiilor posibile în diferite situații dominate de emoții, activități ilustrate dinamic, activ participativ și profesionist într-o atmosferă de învățare.

20171110_130759Elevii claselor gimnaziale și un grup de părinți au schimbat rolurile (părinții au devenit elevi, elevii au devenit părinți) în activități de studiu de caz ale unor comportamente ce generează emoții pozitive și negative și totodată comportamente și atitudini care trebuie să aibă la bază autocunoașterea, autocontrolul, empatia și conștiința socială, un bun management al relațiilor interpersonale. Împreună, elevi, părinți și participanți au ilustrat și denumit emoțiile dominante într-un tort, evaluativ, al emoțiilor. Activitățile au fost coordonate de prof. Dănuța Mitric și prof. Livia Bilțan.

20171110_132821Clasele liceale, coordonate de prof. Georgeta Iliesi, au dat inteligență emoțiilor și au deschis „Cutia emoțiilor”: grupa 1: autocunoaștre/identificare – descrierea emoțiilor la nivel cognitiv, comportamental și fiziologic – au realizat cartea emoțiilor (negative și pozitive); grupa 2: adaptabilitate  – descrierea unor situații de stres puternic, a modalităților de reacție și a acțiunilor care i-au ajutat să se reechilibreze emoțional; grupa 3: soluții – găsirea unor soluții de autoreglare emoțională – control al gândurilor, control comportamental, control fiziologic; grupa 4: optimism/fericire  – prezentarea unor modalități de exprimare a emoțiilor: dans, fotografie, poezie, muzică.  „Oricine poate deveni furios. Dar să te înfurii pe cine trebuie, cât trebuie, când trebuie, pentru ceea ce trebuie și cum trebuie nu este deloc ușor.” (Aristotel – Etica nicomahică)

23511175_1927620957488126_2544994359596324744_oCaietul metodic „Barometrul reușitei școlare” nr. 22, coordonat de prof. Tatiana Vîntur și prof. Daniela Ceredeev, „a reconfirmat, din prisma experiențelor didactice, faptul că emoțiile au un rol important în viața fiecăruia dintre noi și, în mod special, în conturarea traseului personal și profesional al tinerilor.

20171110_141215Caietul este un instrument didactic și metodic în care concepte și teoretizări  își află aplicabilitatea în experiențe didactice, într-un autentic dialog intern și constructiv care redimensionează actul didactic din prisma relațiilor interpersonale, a motivației învățării și a succesului școlar.”

Caietul cuprinde: Dezvoltarea inteligenței emoționale la elevi; Activități, proiecte și experiențe didactice și Dialog fără catalog – experiențe școlare și extrașcolare, proiecte de voluntariat, responsabilizare socială și inițiativă comunitară.

Felicitări echipei care a organizat și desfășurat activitatea cercului metodic  punând în valoare oamenii școlii, elevii, părinții, comunitatea, într-o armonizare firească a emoțiilor, cu eleganță și profesionalism, calitate și profunzime, valorizând inteligent inteligențele multiple și inteligența emoțională, într-o învățare dirijată, vizibil și invizibil, de coordonatorul cercului metodic, prof. Daniela Ceredeev, directorul unității.

Tatiana Vîntur – IȘJ Suceava

 

 

Anunțuri

2 răspunsuri »

  1. Activitate fructuoasă și de actualitate! Felicitări organizatorilor și participanților! Felicitări d-nei inspector Vântur pentru dăruire și profesionalism! Toată stima pentru tot ceea ce faceți!
    O întrebare: De unde putem face rost de „Barometrul reușitei școlare nr.22”? Se poate achiziționa prin școli? Vă mulțumesc!

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s