Sensul vieții

Standard

Un important om de afaceri realizează că nu a făcut nimic cu propria viață în ciuda faptului că situația materială i-ar fi permis acest lucru. A avut un moment în care a decis să renunțe la activitatea sa și a plecat în căutarea răspunsului. Întrebarea era simplă: care este sensul vieții sale? A călătorit mult a stat de vorbă cu fel și fel de oameni de la cei mai simpli la cei mai complicați sau învățați.

Sensul vietiiA ajuns într-un final la un călugăr și l-a întrebat:

– Cum știu care este misiunea mea, cum aflu care este scopul vieții mele, sensul vieții mele?

Călugărul l-a poftit la o plimbare de-a lungul unui râu. Au mers de-a lungul râului până au ajuns la un loc unde apa era mai adâncă, cât să ajungă până la brâu.

– Am să te rog să intri în râu cu mine.

După ce a intrat, cam până la jumătatea albiei, călugărul i-a spus:

– Ține-ți respirația și bagă te rog capul în apă.

Zis și făcut, omul băgă capul în apă și-și ținu respirația. Atunci călugărul îl apucă cu o forță uriașă de spate și-l presă și mai mult în apă. Speriat omul începu să se zbată din toate puterile și mai, mai să-și dea sufletul. Călugărul îl eliberă din strânsoare, iar omul scoase afară capul disperat, cu pupilele dilatate, cu fața schimonosită și trăgând aer în plămâni cu disperare.

– De ce mi-ai făcut asta, vrei să mă omori, urlă umilul om, uitându-se cu disperare la călugăr!

– Fiule, ce-ți doreai mai mult acolo, când erai scufundat?

– Nu-mi doream nimic, vroiam doar să ies la suprafață să respir!

– Ei bine, atunci când îți vei dori să faci ceva atât de mult așa cum vroiai să respiri, abia atunci vei ști că ai găsit sensul vieții, adevărata misiune.

Amândoi plecară și își văzură de drum.

Succes în căutarea adevăratei misiuni, a sensului vieții!

Tatiana Vîntur

Lasă un răspuns

