Managementul clasei. Consiliul clasei

Standard

Cercul pedagogic Educație permenentă – componenta comisia metodică a diriginților, s-a desfășurat vineri, 31 martie 2017, la Școala Gimnazială nr. 6 Suceava pornind de la necesitatea realizării unor instrumente necesare Consiliului clasei și a unor abordări practice pentru activitățile comisiei metodice a diriginților.

17778846_10209353493337690_127631446_oÎntr-o primă etapă au fost trecute în revistă rolurile managerului clasei – dirigintele: planificare, organizare, comunicare, conducere, coordonare, control, îndrumare, motivare, consiliere, evaluare a competențelor umane și manageriale, a comportamentelor manageriale necesare educării copiilor pentru lumea de azi, dar mai Picture1ales pentru lumea de mâine: „Să nu educăm copiii pentru lumea de azi. Această lume nu va mai exista când ei vor fi mari. Şi nimic nu ne permite ştim cum va fi lumea lor.Atunci să-i învăţăm se adapteze.” (Maria Montessori)

Elementele specifice unei clase de elevi (dimensiunea ergonomică, socială, psihologică, normativă, inovatoare și operațională) au adus în dezbatere relațiile interpersonale dintr-un colectiv de elevi: de influențare, socio-afective, cunoaștere reciprocă și intercomunicare – Tatiana Vîntur, inspector școlar pentru educație permanentă IȘJ Suceava.

Cele 4 ateliere au vizat tematica unui consiliul al clasei, planul de intervenție pentru un studiu de caz, plan de activitate pentru un semestru al consiliului clasei și raportul de activitate la sfarsitul unui an școlar, în concordanță cu ROFUIP/2016 au fost coordonate de prof. Cornelia Boboc, responsabil de cerc.

Activitățile de învățare au vizat „Disciplinarea pozitivă”, consilier școlar Marius Uță,  „De la educaţia spartană la educaţia de astăzi”,  prof. diriginte Dumitru Rusu și „Clasa mea, clasa prieteniei” – prof. diriginte Caşoschi Angelica.

17776756_10209353501417892_538883214_oWorkshop-urile finale au prilejuit participanților posibilitatea de a exemplifica și compara comportamente constructive și distructive în relația părinte – copil.

În cadrul cercului a fost exemplicată o activitate de dezvoltare personală pentru copii intitulată „Borcanul cu fericire” care are scopul de a conștientiza propriile emoții și efectele acestora.

Coperta_6SVCaietul metodic  al cercului, „Barometrul reușitei școlare” nr.17/2017, a fost  structurat în patru capitole și cuprinde abordări metodice referitoare la Comisia metodică a diriginților, Consiliul clasei Ora de dirigenție precum și exemple de activități desfășurate în cadrul orelor de consiliere și orientare sau de dezvoltare personală – instrumente utile elaborate pentru coordonatorii de proiecte și programe educative școlare și extrașcolare și pentru responsabilii comisiilor metodice a diriginților (autori Tatiana Vîntur și Camelia Voinescu).

Caietul metodic oferă suport teoretic și aplicativ responsabilului comisiei metodice a diriginților facilitând creativitatea și inovația, colaborarea și lucrul în echipă în demersurile educaționale.

„Atomul social” a evaluat activitatea cercului subliniind aplicabilitatea activităților și exemplele de activități propuse de organizatorii și coordonatorii cercului: director Camelia Voinescu, consilier educativ Angelica Cașoschi, responsabil de cerc Cornelia Boboc și subsemnata.

Tatiana Vîntur – IȘJ Suceava

Anunțuri

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s