Fără ură, cu toleranță la Iaslovăț

Standard

La Şcoala Gimnazială Nr.1 din Iaslovăţ s-a desfăşurat, săptămâna aceasta, concursul  „Fără ură, cu toleranţă!”,la iniţiativa Organizaţiei ,,Salvaţi Copiii” în cadrul programelor educaționale:,,Drepturile Copilului și Ora de Net, susținute de Ministerul Educației Naționale.

20170323_121348Concursul a cuprins o dezbatere în școală pe tema:,,Fără ură, cu toleranță”; o acțiune publică pe tema ,, Fără ură, cu toleranță” și a fost prezentat un clip video ,,Fără ură, cu toleranță”.

Activitățile  au urmărit creşterea nivelului de informare şi conştientizare cu privire la efectele agresivităţii verbale şi fizice, a fenomenului de bullying în mediul şcolar sau online. Bullying-ul este în general caracterizat ca un comportament agresiv intenționat care  este menit să provoace disconfort sau durere,  implică un dezechilibru de putere și tărie între agresor și victimă, și  se manifestă repetitiv, regulat (Limber, 2002; Olweus, 1993a; Nansel et al., 2001). Elevii au participat la dezbateri pe marginea cauzelor posibile ale violenţei şi situaţiilor de bullying, precum şi a efectelor acestuia asupra celor implicaţi. .  De asemenea au  realizat un clip video în care au prezentat  mesaje care promovează prietenia, toleranţa, non-discriminarea atât în mediul şcolar cât şi în mediul on-line.                                      .

20170323_121553.jpgActivitățile au fost suținute de elevii clasei a Va , coordonați de  profesor  diriginte Prisacariu Viorica. Alături de elevii școlii au participat: reprezentanți ai Poliției Iaslovăț, reprezentanți ai Primăriei Iaslovăț, cadre didactice din școală,  precum și părinți ai elevilor.

Conform unui studiu naţional realizat de Organizaţia ,,Salvaţi Copiii’’ în 2016, unul din patru copii este umilit în faţa colegilor, trei din zece copii sunt excluşi din grup sau ameninţaţi”.Cifrele sunt îngrijorătoare şi reale, iar rolul școlii este  unul de educație preventivă a manifestărilor violente ale unor elevi,  promovând  relaţiile armonioase între copii,  o atitudine pozitivă şi constructivă în  şcoală şi în orice mediu, inclusiv în  cel virtual. O importanţă deosebită are şi implicarea familiei fiind necesar ca aceasta să observe cu atenție copilul pentru a putea identifica cât mai rapid schimbări ale comportamentului său care ar putea sugera că acesta este implicat într-o situație de bullying, ca victimă sau agresor.

Coordonator proiecte educative,

Prof.  Prisacariu Viorica

Anunțuri

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s