De Ziua Recunoștinței Lectura este Cooltură la Cărturești

Standard

Printre cărți …

Deloc întâmplător, 12 elevi îndrumați de doi profesori de la două școli din municipiul Suceava (Alina Crețu de la Colegiul Tehnic „Petru Mușat” și Geanina Luca de la Școala Gimnazială „Nicolae Popinceanu” Mihoveni  s-au gândit că ar fi o întâmplare fericită a ființei lor să-și petreacă două ore din ziua de 24 noiembrie într-o librărie din oraș. Nici ziua și nici locul nu au stat sub semnul hazardului pentru că intenția profesorilor a fost de a sărbători Ziua Recunoștinței într-un cadru care să potențeze inspirația și visarea.  Scopul declarat al activității a fost acela de a-i stimula pe elevi să folosescă limbajul figurativ, dobândit prin lecturile anterioare, în creații orginale pe tema MULȚUMIRE și să facă dovadă capacității de sintetizare și ilustrare a acestui substantiv sub forma unei definiții.

alina-carturestiActivitățile proiectului

În echipaje formate din câte trei elevi stabiliţi prin tragere la sorţ, participanții au avut de compus: o poezie, în limba română,  de cel puţin două catrene și o definiție a cuvântului MULȚUMIRE. Deși toate lucrările au avut temă o comună, perspectiva, viziunea şi abordarea artistică au rămas la latitudinea participanţilor. Echipajele au avut la dispoziţie 30 de minute pentru a-şi concretiza creaţia. În creaţiile lor elevii au avut obligaţia de a folosi 10 cuvinte în posesia cărora au  intrat, prin tragere la sorţ, la începutul activităţii. După expirarea celor 30 de minute regulamentare, fiecare echipaj a trebuit să-şi prezinte creaţia în faţa publicului și a juriului. Echipajele care au prezentat lucrări ce au ilustrat tema într-un mod original, au folosit un limbaj figurat adecvat, au respectat minime norme prozodice și orotgrafice ale limbii române au fost răsplătite cu premii și diplome. Din juriu au făcut parte profesori, elevi și reprezentanți ai instituției gazde.

Ce altceva s-a dorit

alinacarturesti2Dezvoltarea gândirii creative şi potenţarea imaginaţiei elevilor, cultivarea spiritului de colaborare, dezvoltarea abilităţii de exprimare în limba română au fost coordonatele activității. Scopul nedeclarat al acestui proiect a fost acela de a facilita elevilor participanți stabilirea unor relații de prietenie dincolo de monitorul calculatorului sau tastatura telefoanelor mobile.

Partenerul activității a fost și în acest an Librăria Cărtureși care a oferit tuturor participanților diplome și premii dar și o atmosferă ce poate fi descrisă prin: ceai cald, prietenie, ospitalitate, prieteni dragi – cărțile.

Spre exemplificare vă oferim o mostră de lirism apreciat de juriu cu premiul întâi.

Despre mulțumire

Fie că esti mustrat

Sau lăudat de cel ce te-a-ndrumat,

Râzi, geniule de orice obstacol întâlnești

Și nu uita niciodată să zâmbești.

Nu lăsa flacăra mulțumirii să hiberbeneze

 Sub un petic de orgoliu

Până când furnica va începe să-și creeze

Propriul patrimoniu.

Echipa Cireșarii formată din: Andriciuc Andreea – Școala Gimnazială „Nicolae Popinceanu”, Botezatu Răzvan – Colegiul Tehnic „Petru Mușat” , Maruneac Denisa – Școala Gimnazială „Nicolae Popinceanu”, Negru Diana – Școala Gimnazială „Nicolae Popinceanu”.

N.B. Elevii au avut de utilizat cuvintele: a mustra, a râde, geniu, obstacol, flacără, petic, a hiberna, furnica, patrimoniu.

A consemnat Alina Crețu – Colegiul Tehnic „P.Mușat” Suceava

Anunțuri

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s