Școala de vară la…șotron

Standard

S-a încheiat maratonul Școlii de vară la … șotron -o săritură prelungită peste timpul vacanței de vară la Școala Gimnazială „Jean Bart” Suceava.

DSC_0553Pe aripi de vacanță a fost și timp liber. Pentru ce ? Pentru tablete, telefoane, calculator etc.? Jocuri interminabile, energofage de timp liber al copilăriei?Nu!

Decât vacanță conectată la tabletă mai bine școală de vară! Decât messenger, mai bine strângeri de mână, jocuri de cunoaștere, echipă. Decât salturi la jocurile de la calculator cu taburi, mai bine un șotron cu activități relaxante, un alt mod de a  sări prin timpul liber al vacanței.

Și astfel a început școala de vară. evident, la șotron. Primii pași i-am făcut în lumea cuvintelor. Am stabilit că în primele săptămâni de vacanță sunt șefi LIMBA ROMÂNĂ ȘI JOCUL. Am avut jocuri de prezentare, întreceri prin Vulcanul Cuvintelor, amuzament și am stropit totul cu voie bună.

13659169_1085598514864591_2029229494022119707_nTenisul de masă a fost o provocare și am încercat cu toții. Nu a fost ușor. Era nevoie de concentrare și exercițiu.

Cu un pliculeț simplu de vacanță ne-am întrecut apoi la șotron. A fost atomic! Și fără accidente! Activități variate, profesori implicați!

Zi de zi am țesut vara. Simplu din fire și puncte de veselie. Am prins „infinitul verii într-o sticlă”. Pentru cei mici vara pare infinită și cât e ziua de mare jocul e la mare cinste. Și nu numai. Am și creat. Ornamente pentru Zâna Vară, sticle magice ale Soarelui au fost creativ meșterite de „candidații la ecranul verii”, al vacanței – copiii care au intrat la Școala de vară în cele 8 săptămâni. Cei mai tari în creion au zugrăvit vara, școala și vacanța.

DSC_0546Prin valuri de căldură am fost și la Universitate. Direct  la bibliotecă, printre zecile de mii de volume. Am atins cărți, am văzut rafturile mobile și ne-am bucurat. Am pus întrebări și am primit răspunsuri. Am vizitat mai multe corpuri ale universității, am văzut studenți, încă la examene, și le-am ținut pumnii.  Mulțumim USV!

DSC_0598 (2)În altă zi ne-am  întâlnit cu d-l profesor Alexandru Nedelea care ne-a invitat să cunoaștem civilizația chineză, ne-a prezentat obiecte, am făcut exerciții de salut, în limba chineză, evident, și am aflat despre programul de activități pentru copii de la Clubul de Studii Asiatice România-China. Ne-am inițiat în jocul Go, cu specific chinezesc, care i-a captivat pe școlarii verii. A fost concentrare și exercițiu, atenție la maximum. Doi elevi au cântat melodii populare românești, iar domnul profesor i-a răsplătit cu reviste.

Am încheiat periplul acelei zilei cu MULȚUMESC, în limba chineză: XIE-XIE.

A fost timp pentru cetate și pentru muzeu. Am simțit istoria și am ascultat ecoul timpului printre zidurile bătrâne. La muzeu am intrat în fiecare căsuță unde arta spunea povestea fiecărui loc. Am admirat construcții diverse și am respirat aerul timpului.

Ei, bine, și uite așa am înaintat prin  alte zile ale vacanței la Școala de vară. Am avut lecții de dans: Brașoveanca și Vals de Vienne și desene pe asfalt, concurs de role și de biciclete. Activitățile au avut gust de vacanță și de vară.

În ultima săptămână au fost lecții de vioară și plimbări în aer liber. Un trifoi cu patru foi găsit în parcul școlii ne-a arătat, parcă, ce norocoși am fost pe timpul verii la … școală.

Așadar s-a terminat școala și … începe școala!

Prof. Lăcrămioara Ilciuc, Școala Gimnazială „Jean Bart” Suceava

 

 

Lasă un răspuns

