Impresii de tabără

Standard

În perioada 25-30 iunie 2016 a avut loc Tabăra națională de jurnalistică  și reviste școlare , desfășurată la Muncel, județul Iași 2016,  unde au participat elevi și cadre didactice  din toată țara cu titlul de „laureat” al unei reviste la etapa națională.

Am însoțit elevii din județul Suceava, Colegiul ”Eudoxiu Hurmuzachi Rădăuți și Școala Gimnazială „Mihai Eminescu” Rădăuți: Diana Mehno, Andreea Pițulescu, Mariana Marocico, Denisa Dumitrescu. Alături de elevele din județul Suceava, am fost coordonat și reprezentanții colectivelor de redacție din județul Neamț și Vaslui.

Tabăra a fost o experiență nouă: începând cu elevele pe care le-am însoșit, de la Rădăuți, Vaslui, Neamț,  continuând cu locurile pe care le-am vizitat și oamenii pe care i-am cunoscut. Participanții în tabără au scris, au dactilografiat, au realizat fotografii, interviuri contribuind la realizarea revistei taberei.

În Tabăra de la Muncel 2016 elevii au participat la două excursii organizate în județul Neamț și în județul Iași.

REviste_16„Personal, Tabăra de la Muncel mi s-a părut o ocazie perfectă pentru a scăpa de cotidianul plictisitor din oras, de aerul poluat și de electronicele dăunătoare. Tabăra ne-a oferit oportunitatea de a ne dezvolta creativitatea și de a învinge plictiseala. Totodata au fost puse în acțiune capacitatea fiecăruia de a scocializa. Lucrul care sincer m-a impresionat și chiar mi-a plăcut a fost ideea ingenioasă de a opri conexiunea noastră cu electronicele; prin faptul că am rămas fără internet, parola Wi-fi rămânând și acum un secret. La început, sincer, am fost speriată de ideea că mă voi întâlni cu elevi din toate județele, toti complet necunoscuți. Cele 5 zile de tabără au fost de neuitat. Aș repeta oricând experiența. ” (Mariana Marocico, Rădăuți, Suceava)

„Tabăra Muncel a însemnat, de la primii pași pe pământurile brăzdate de pietriș, o explozie de creativitate și inspirație venită din natura și puritatea locului. Oameni cu brațele deschise ne-au ieșit în cale și ne-au arătat împrejurimile, dar și camera în care aveam să creăm cu un pix și o foaie, arta jurnalismului. A doua și a treia zi de tabără ne prinde furișându-ne în sertarele imaginației, astfel încât să găsim materialul perfect pentru scheletul proiectului nostru, al meu și  al colegei mele Andreea, recenzia cărții „Alchimistul” de Paolo Coelho. Tăieturi, corecturi și multe tehnici aplicate acestui material pentru a ajunge în această revistă, însă munca și concentrarea nu au  fost simțite, ele fiind atenuate de plăcerea scrisului.” (Diana Mehno, Rădăuți, Suceava)

„O experiență… nu frumoasă, ci mult mai mult. O experineță totală ar descrie Tabăra Muncel. De când am pășit prima dată pe „iarbă de Muncel”, am simțit un fior de extaz. Aveam să cunosc oameni frumoși, să lucrez la revistă făcând ceea ce-mi place și totul într-un spațiu care te inspiră.”  (Pițulescu Andreea, Rădăuți, Suceava)

„Mă bucur că am avut ocazia să merg în această tabără. A fost o plăcere să cunosc persoane noi, dar și să învăț diferite lucruri despre un domeniu care mă interesează. Condițiile au fost bune și am fost plăcut surprinsă de seriozitatea șo implicarea organizatorilor. De asemenea, cadrele didactice au fost mereu alături de noi și ne-au sprijinit. Simt că această tabără m-a ajutat să îmi dezvolt diferite aptitudini într-un cadru plăcut, înconjurată fiind de persoane din diferite colțuri ale tării. Diversitatea a devenit un element ce a contribuit la crearea unei unități între noi. Am avut ce să învăț de la ceilalți și mi-am lărgit noi orizonturi în diferite domenii.”(Lungu Gabriela, Piatra Neamț, clasa a XI-a)

„A fost o experiență interesantă și mă bucur că am avut șansa să cunosc persoane noi. Sunt încântată de felul în care s-au desfășurat activitățile și de produsul final: revista. Mi-ar fi plăcut să vin aici și anul viitor, dar atunci voi fi în clasa a XII-a.” (Toma Andreea, Piatra Neamț, clasa a XI-a).

„Tabăra de Jurnalism de la Muncel a reprezentat pentru mine un spațiu în care cultura se îmbină armonios cu mediul social. Este prima tabără la care am avut prilejul să particip și pot spune că această experiență s-a dovedit a fi constructivă pe toate planurile. Scopul Taberei de la Muncel a fost realizarea unei reviste într-un timp limitat, care să prezinte viața și interesele tinerilor din zilele noastre. Noi, redactorii, reprezentanți ai laureatelor Concursului Național de Reviste Școlare, am avut ocazia de a ne exersa talentul jurnalistic, trecând de limitele imaginației. În concluzie a fost o experință frumoasă, educativă și relaxantă de care imi voi aduce aminte cu drag.” (Macovei Alina, Vaslui)

„A fost prima mea tabără și sper să mai am ocazia să merg într-una. Nu ies frecvent, dar de fiecare dată când am ocazia, caut, în primul rând să creez conexiuni cu cei din jurul meu. Tabăra mi-a oferit șansa asta. Cât despre activitate (scrierea de articole și în final realizarea unei reviste) mi-a plăcut. Păcat că a fost doar aceasta pe tema jurnalismului care s-a realizat în primele două-trei zile de tabără (cinci fiind în total). În plus, am simțit un oarecare dezinteres din partea celorlalți, legat de reviste și tot ceea ce cuprinde sfera aceasta. Întrebări precum: „Tu de la ce publicație ești?” păreau destul de dubioase și lipsite de sens în ochii unora și nu prea am înțeles de ce. Până la urmă se presupune că e o tabără de jurnalism. Ceea ce vreau de fapt să exprim este că mă așteptam la mai multă ardoare, pasiune pe acest subiect. Nu am înțeles de ce nu s-a făcut cunoscută ierarhia de la concurs sau măcar să fim informați concret în legătură cu participanții din tabără, reprezentanți ai revistelor din județele respective. În rest, am avut liberatea de a explora zona și mai ales de a ne crea un orar propriu exceptând orele de masă… care au fost preferatele mele  (mâncarea excelentă!).” (Matei Olivia, județul Vaslui, Negrești, Liceul Tehnologic „Nicolae Iorga”, clasa a XI-a)

A consemnat prof. Viorica Moroșan

Școala Gimnazială nr.1 Suceava

Lasă un răspuns

