Parteneriat în educația pentru mediu

Standard

Seminarul Național ”Parteneriat în educația pentru mediu”, ediția 2015, s-a desfășurat sâmbătă, 10 octombrie 2015, la sala de conferințe a hotelului „Novotel” București, cu participarea a peste 300 de participanți din țară, sub coordonarea Centrului Carpato Danubian de Geoecologie București (CCDG), președinte prof. dr. Cornelia Dincă.

Au participat coordonatori ai programelor internaționale Eco-Schools, LeAF – Learning About Forests, Young Reporters for the Environment (YRE), proiectelor naționale ”Patrula Eco”, „Eco fotografia anului”, reprezentanți ai instituțiilor partenere – Prefectura București, Serviciul Național de Meteorologie, APM București, Universitatea București – prof. univ. dr. Maria Pătroescu.DSC01785

„Obiectivul nostru este de a oferi programe care promovează relaţii durabile între copii, adulţi şi mediul înconjurător, realizând că educaţia eficientă trebuie să se extindă dincolo de sala de clasă şi că principiile de ecologie, justiţie şi egalitate trebuie să fie evidente la toate nivelurile societǎţii„ a fost mesajul transmis de d-na cornelia Dincă, președintele CCDG.DSC01791

”În prezent 15.000.000 de elevi, 46 000 de unități școlare din 59 de țări participă în programul Eco-Schools. toți acești elevi sunt inițiați în activități de învățare și grijă pentru mediul înconjurător. Datorită celor 7 pași puteți fi siguri că tot ce se întâmplă la nivelul școlii voastre se petrece și la nivel global, cu un comitet eco, o analiză de mediu, un plan de acșiune, resurse curriculare și participarea directă a întregii școli, cât și a comunității locale”, a spus în mesajul său doamna Lesley Jones, vicepreședintele Foundation for Environmental Education (FEE), for ce coordonează programele internaționale de educație pentru mediu.Picture1

În anul școlar 2014-2015, 312 școli au activat în programul Eco-Schools, din care 237 dețin Steagul Verde; 403 școli au activat în programul LeAF, 111 școli în programul YRE, 11 școli în Litter Less, 194 școli în proiectul național ”Patrula Eco” și 80 de școli în „Eco-fotografia anului”.DSC01767

3 noi unități școlare, din județul Suceava,: Școala Gimnazială Oniceni, Școala Gimnazială „N. Labiș” Mălini, Școala Gimnazială Drăgușeni, au dobândit statulul de Eco Școala și „Steagul Verde”, alături de celelalte peste 50 de școli din județ care au obținut cel puțin o dată „Steagul Verde”.

Cinci unități școlare au obținut placheta aniversară pentru consecvența desfășurării programului pe o perioadă de 10 ani, obținând până acum, fiecare dintre acestea, de cinci ori ”Steagul Verde”: Școala Gimnazială „B. Vodă” C. Moldovenesc, Școala Gimnazială nr.3 Suceava, Școala Gimnazială nr.2 Vatra Dornei, Școala Gimnazială Bosanci, Școala Gimnazială Șcheia, Școala Gimnazială Bogdănești, la eveniment fiind prezentă d-na director Sidonia Apetrei (Școala Gimnazială nr.3 Suceava) și d-nul director Ovidiu Ungureanu (Școala Gimnazială nr.2 Vatra Dornei).DSC01764

Au reconfirmat statutul de Eco Școala următoarele unități școlare: Liceul Teoretic ”I.Luca” Vatra Dornei; Școala  Gimnazială Panaci; Școala  Gimnazială Păltinoasa; Școala  Gimnazială „M.Eminescu” Rădăuți; Grădinița „Micul prinț” Rădăuți, Școala Gimnazială „I.Irimescu”Fălticeni; Grădinița „Țăndărică” Suceava; Școala Gimnazială nr.7 Suceava; Grădinița Bosanci; Școala Gimnazială Bosanci; Liceul Tehnologic Dumbrăveni.PICT3822

Inspectoratul Școlar Județean Suceava și APM Suceava au păstrat premiul simbol „Steagul Verde”.

Seminarul național a prilejuit acordarea premiilor și diplomelor de excelență pentru originalitate, creativitate și implicare în activitățile ce promovează valorile educației pentru mediu. Astfel, au fost evidențiați d-na Ichim Belamia – Școala Gimnazială „B. Vodă” C. Moldovenesc, d-na Mihaela Coman – Școala  Gimnazială Păltinoasa și d-na director Agapia Cotor – Grădinița „Micul prinț” Rădăuți. Premiul pentru originalitate și creativitate a fost obținut de d-na Zlevoacă Georgeta și Nicoleta Bogoș  – Școala Gimnazială „B. Vodă” C. Moldovenesc.PICT3840

Proiectul național „Eco-fotografia anului”, ediția a VII- a, au participat 30 de școli din județul Suceava și s-au obținut: mențiune junior: Școala Gimnazailă nr.4 Suceava, eleva Gontariu Ioana Alexandra și Școala Gimnazailă nr.2 Vatra Dornei, eleva Onu Miruna.DSC01780

Mențiune senior: Colegiul Național „E. Hurmuzachi” Rădăuți, eleva Vataman Lorena Alexandra.

Categoria profesori: premii speciale: Colegiul „Al. cel Bun” Gura Humorului – prof. Maxim Ioan Cătălin, Colegiul Național „E. Hurmuzachi” Rădăuți, prof. Liviu Hatnean, premiul de popularitate, Școala Gimnazailă nr.2 Vatra Dornei, prof. Ovidiu Ungureanu.PICT3861

Proiectul național „Patrula Eco”, ediția 2014-2015, au activat 15 patrule de educație pentru mediu. Patrulele din județul Suceava au obținut: mențiune: Patrula „Green Team” de la Colegiul Național „E. Hurmuzachi” Rădăuți, mențiune specială pentru patrula „Eco-mania” de la Colegiul Economic „Dimitrie Cantemir” Suceava, premiul special, prof. Băbăscu Melania, Colegiul Economic „Dimitrie Cantemir” Suceava, eleva Lucaciuc Bianca, Colegiul Economic „Dimitrie Cantemir” Suceava, 4LA Verde, de la Școala Gimnazială nr.4 Suceava.DSC01772

Programul Internațional „Tineri reporteri pentru mediu”: premiul II, premiul III și mențiune –  Colegiul Național „E. Hurmuzachi”, Rădăuți, două mențiuni – Școala Gimnazială „B .Vodă” Rădăuți.

La întrebarea „De ce este necesară desfășurarea proiectelor de educație pentru mediu” au fost aduse argumente de către coordonatorul regional Tatiana Vîntur: ”programele internaționale coordonate de Federația Europeană pentru Mediu ne includ în marea familie internațională a țărilor preocupate de educația pentru mediu; programele implementate de școlile din toată țara promovează valori ale educației pentru mediu: civism, voluntariat, cetățenie activă, responsabilizarea elevilor față de natură; educația pentru mediu este criteriul principal al unui stil de viață durabil și un indicator al relaționării omului cu mediul în care trăiește;  educația pentru mediu face parte din componentele educației, fiind un efort de durată a parteneriatului dintre școală – comunitate și alte instituții partenere, efort constant, necesar pentru realizarea acțiunilor propuse, la nivel local, efectele fiind vizibile la nivel global”.PICT3908

În cadrul seminarului național au fost stabilite etapele și condițiile de acces în programele „Eco-Schools”, ”LeAF”, ”YRE”, ”Patrula -Eco”, ”Eco-Fotografia anului”.

A XVII-a ediție a Simpozionului național ”Parteneriat în educația pentru mediu” a însemnat o nouă etapă în efortul comun de conștientizare a problemelor de mediu și dezvoltarea spiritului participativ la rezolvarea acestora, identificarea problematicii mediului la nivel local, regional și național, înțelegerea dimensiunii globale a factorilor ce influențează mediului înconjurător.

Inspector școlar,

Tatiana Vîntur

Anunțuri

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s