Medierea conflictelor – activități de diseminare și valorizare

Standard

În cadrul  Cercului pedagogic al responsabililor comisiei de prevenire a violenței, cu tema ”Vulnerabilitățile tinerilor”, prin intermediul metodei ”Open Space Tehnology”, cei 200 de participanți din județ, au esențializat concluziile referitoare la P1310693profilul adolescentului vulnerabil din perspectiva consumului de droguri, traficului de persoane, agresivității și conflictelor, mamelor minore, delincvenței juvenile, depresiilor, anxietății și tentativei de suicid. În cadrul activităților și grupurilor de interes au fost identificate cauzele care conduc la problemele enumerate mai sus precum și modalități de prevenție și sprijin pentru tinerii care se confruntă cu aceste probleme.P1310676

Persoanele resursă au fost: Elena Motoveleț – CPECA Suceava, Daniela Vîrvara – Școala Gimnazială nr.10 Suceava, Liliana Orza- Agenția de Luptă Împotriva Traficului de Persoane Suceava, Lăcrămioara Ana Acatrinei Vasiliu – Colegiul ”Vasile Lovinescu” Fălticeni, Lena Ailincă – Organizația ”Salvați copiii” Suceava, Mara Perța – Colegiul Tehnic Rădăuți, Loredana Bizubac – Școala Gimnazială „Bogdan Vodă” Rădăuți, Doina Fîntînaru – Organizația ”Salvați copiii” Suceava, Tatiana Vîntur – I.Ș.J.Suceava.

P1310687Totodată, au fost prezentate rezultatele proiectului Grundtvig ”Medierea conflictelor pentru optimizarea comunicării în mediul educațional, social și cultural” subliniindu-se principiile și tehnici de mediere.

”Medierea unui conflict în mediul școlar se realizează de către o terță persoană împreună cu părțile implicate în conflict, în condiții de neutralitate, imparțialitate, transparență și confidențialitate cu scopul de a identifica soluții care să fie rezonabile și acceptate de ambele părți. Medierea conflictelor dintre elevi se poate realiza de către un adult – profesor dar și de către elevi (”peer mediation”) fiind preferată de către elevi cu scopul rezolvării conflictului.

Printre soluțiile propuse de grupul de lucru, pentru un tânăr agresiv, cu un comportament conflictual, se regăsește: consilierea individuală,activități de consiliere pentru părinți și cadre didactice,implicarea în activități extrașcolare, stimularea implicării în diferite activități de teambuilding,dezvoltare personală, de creștere a încrederii în sine, medierea conflictelor, monitorizarea tânărului cu un astfel de comportament.

Tatiana Vîntur

Anunțuri

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s