Nuanțe spaniole ale medierii conflictelor

Standard

O nouă întâlnire de proiect, din cadrul programului Grundtvig, parteneriate de învățare, GRU-13-P-LP-107-SV-RO, cu tema „Medierea conflictelor pentru optimizarea comunicării în mediul educațional, social și cultural”, finanțat de Comisia Europeană, s-a desfășurat în Gijon, Spania, în perioada 24 – 28 martie 2015, cu participarea reprezentanților din șase țări partenere: România, Spania, Bulgaria, Slovenia, Italia și Turcia.

Scopul proiectului îl reprezintă dezvoltarea competenţelor de mediere prin schimburi de bune practici în vederea aplicării de metode și tehnici necesare rezolvării conflictelor din mediul educaţional şi comunitar.

Lawton School S.L Gijón, Spania, prin coordonatorii activităților, Maureen B. Lawton, Edwin A. Lawton și Pablo Lueje de La Ruffie, au propus o agendă bogată de lucru care a vizat workshop-uri, întâlniri cu reprezentanți ai autorităților și ai unor organizații, exemple de bune practici, vizitarea unor instituții de învățământ.2

Astfel, Enrique Rodriguez Martinez a trecut în revistă coerența programelor cuprinse în strategia europeană, regională și locală cu accent pe accesarea proiectelor europene, realizarea unor rețele internaționale de colaborare, campanii de promovare și de monitorizare a aplicării politicilor europene la nivelul comunității din Gijon. Experiența proiectelor care promovează incluziunea socială, inserția pe piața muncii, alternative pentru petrecerea timpului liber a fost reliefată de Hector Colunga, director al Asociației culturale ”Mar de Nieble”. Sofia Barquero și Lucia Garcia, coordonatorii Asociației tinerilor ”Open Until Dawn” au captat atenția prezentând obiectivele și activitățile proiectului referitor la modul de petrecere al timpului liber pe perioada nopții și alternativele propuse acestora precum și impactul activităților de mediere realizate de tineri pentru tineri prin activități ”peer to peer”. Pilar del Arno, director al Municipal Social Services Foundation în expunerea sa a exemplificat modalitățile de implicare și participare a părinților în prevenirea abandonului școlar, medierea și soluționarea unor situații conflictuale din mediul educațional. Marta Antuna Egocheaga și Monica Antuna Egocheaga avocați ai ”Professional Mediators-Notarial Signum Foundation” au argumentat necesitatea medierii în soluționarea unor conflicte sociale, culturale și educaționale cu respectarea principiilor de confidențialitate, transparență, imparțialitate și neutralitate.1

Necesitatea implementării proiectului a fost susținută de Laura Pintilie, reprezentanta Asociației părinților Colegiului ”Vasile Lovinescu” Fălticeni ”Generații pentru generații” și Gabriela Scutaru, inspector școlar general al I.Ș.J. Suceava, reprezentante ale instituțiilor inițiatoare ale proiectului, subliniid în intervențiile lor importanța formării abilităților copiilor de a conviețui cu ceilalți în școală și în societate: ”Școala este un mediu propice medierii, un spaţiu de trecere între familie şi societate, între sine şi celălalt, între propria viziune despre lume a copilului şi viziunea celorlalţi copii. Medierea propune un nou tip de relație între părțile implicate într-un conflict, îmbunătățește comunicarea și conferă oportunități pentru găsirea unor soluții.”

Momente distincte pe agenda activităților l-au constituit prezentarea etapelor parcurse până în prezent, prezentare  realizată de Lăcrămioara Ana Acatrinei Vasiliu și a aspectelor parcurse în întâlnirea de proiect precedentă, din Bulgaria, consemnată de Tatyana Vasileva.3

Un punct distinct al întâlnirii  l-a constituit workshop-ul coordonatorilor de proiect care a avut scopul de a trece în revistă stadiul implementării proiectului din perspectiva responsabilităţilor fiecărui partener pentru atingerea obiectivelor propuse și a rezultatelor propuse: implementarea și adaptarea tehnicilor de mediere în funcție de specificul fiecărei organizații, pregătirea newsletter-ului nr.5, finalizarea suportului de curs și stabilirea reperelor pentru mobilitatea următoare.

Participanții în proiect au fost primiți la Primăria Municipiului Gijon, un oraș la țărmul Mării Cantabrice, gazda unor evenimente cultural artistice de anvergură.

Activitățile culturale propuse de organizatori au inclus vizitarea complexului universitar Universidad Laboral – Ciudad de la Cultura, Muzeul tradițiilor populare din regiunea Asturias, o incursiune culturală la Oviedo, capitala regiunii, contactul cu istoria și cultura spaniolă.1

Delegația Inspectoratului Școlar al Județului Suceava a fost alcătuită din inspector școlar general adjunct prof. Gabriela Scutaru, responsabil cu activitatea de monitorizare și evaluare a activităților de formare din proiect, inspector școlar pentru managementul resurselor umane prof. Alexandra Chirilă, profesor psihopedagog Daniela Vîrvara, Școala Gimnazială nr.10 Suceava și inspector școlar pentru educație permanentă, prof. Tatiana Vîntur – coordonatorul proiectului.

Inspector școlar,

Prof. Tatiana Vîntur

Anunțuri

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s