Fiecare om are propria frumusețe

Standard

Un samurai, cunoscut pentru noblețea și cinstea sa, a mers odată la un vestit călugar Zen pentru a-i cere sfatul.

În momentul in care a intrat în templu si l-a zărit pe maestrul Zen cufundat în rugăciune, s-a simțit mult mai prejos decât acesta; în ciuda faptului că luptase toată viața pentru pace și dreptate, el nu ajunsese nici pe aproape la starea de grație atinsă de bărbatul din fața lui.

“De ce simt din toată ființa mea că sunt inferior?”, l-a întrebat el pe călugărul care tocmai își terminase rugaciunea .”Am înfruntat de nenumarate ori moartea, le-am luat apărarea celor slabi și nu există nimic în viața mea de care m-aș putea rușina. Cu toate acestea, atunci când te-am zărit meditând, am simțit că viața mea este măruntă și lipsită de importanță.”

“Așteaptă,” i-a spus călugărul. “După ce voi termina cu toți cei care au venit astăzi să mă vadă, îți voi răspunde.”

Samuraiul și-a petrecut întreaga zi șezând în grădina templului, privind la oamenii însetați de o povață, care intrau și ieșeau din clădire. Călugărul îi primea pe toți cu aceeași răbdare și cu un neschimbat zâmbet al iluminării întipărit pe față. În cele din urmă, răbdarea samurauiului a început să cedeze, întrucât el era născut să acționeze și nu să aștepte.

La căderea nopții, atunci când toată lumea plecase, samuraiul a întrebat: „Acum poți să îmi dai sfat și învățătura?”

Maestrul l-a invitat printr-un gest în camera sa. Luna plină strălucea în ceruri, iar întreaga atmosferă din jur emana profunzime și liniște.

“Ai văzut cât de frumoasă este luna?” a murmurat călugărul. „Ea va traversa întreaga bolta cerească, iar mâine soarele își va trimite din nou razele asupra nostră. Lumina soarelui este însă mai strălucitoare decât cea a lunii, și scoate în evidență toate detaliile lumii lumii care ne înconjoară: copacii, munții, norii. Am contemplat luna vreme de doi ani și nu am auzit-o niciodată spunând: “De ce nu străluceasc la fel de tare precum soarele ? Oare pentru că sunt inferioară?”

“Desigur că nu,” a răspuns samuraiul. ”Luna și soarele sunt lucruri diferite și fiecare are propria-i frumusețe .Nu ai cum să le compari.”

“Așadar, știi răspunsul. Noi doi suntem tipuri diferiți de oameni, fiecare din noi luptă în felul său pentru credința lui și face astfel posibil ca lumea să fie mai bună; restul nu este decât aparență.”

TV

Lasă un răspuns

