Adolescenții între aparență și esență

Standard

Cercetarea a fost realizată de Școala de Valori în parteneriat cu IPSOS Research în perioada Aprilie-Mai 2014, pe un eșantion de peste 1,000 de respondenți din întreaga țară (reprezentativ național pentru cei aproximativ 840.000 de adolescenți din România).

APARENȚĂ
Majoritatea adolescenților din România vor să plece la facultate în străinătate

STUDIU
81% din liceeni doresc să continue studiile după liceu (14% nehotărâți și 5% nu vor să continue)
92% din cei care intenționează să facă facultatea, plănuiesc să o facă în România.

ESENȚĂ
Doar 8% din liceenii care vor să continue studiile după liceu intenționează să plece la studii în străinătate.

APARENȚĂ
Tinerii din România au ca modele vedetele sau sportivii care apar cel mai des la televizor.

ESENȚĂ
62% dintre adolescenții intervievați au nominalizat ca model de viață unul dintre părinți.

APARENȚĂ
Adolescenții din ziua de astazi sunt dezorientați. Nu știu ce sa facă și nici nu vor să facă prea multe.

ESENȚĂ
Deși 8 din 10 elevi vor să dea la facultate, doar jumătate dintre ei s-au gândit care este profesia pe care o vor urma.

Ce am aflat despre valorile liceenilor?

Valorile tinerilor se impart in principal intre o atitudine verticala (in termeni de onestitate, corectitudine, loialitate) si determinare (ambitie, perseverenta, dorinta de a realiza ceva in viata).

Valorile și modelele sunt mai degrabă expresii ale punctelor pe care se sprijină tinerii: familia, prietenii. Este o altă fațetă a spiritului mai pragmatic a acestei generații. Gradul de abstractizare și idealizare se reduce.

Totuși, multi liceeni formulează greu o valoare în adevăratul ei înțeles.

2 din 10 liceeni nu au menționat nicio valoare personală.

28% dintre tineri înțeleg în alt mod conceptul de valoare, menționând, în cele mai multe cazuri, lucruri importante pentru ei, dar fără funcție de valoare.

19% le formuleaza într-un mod “stângaci” – gradul de sintetizare și de abstractizare fiind încă redus în această etapă, dar acest lucru nu înseamnă ca acești tineri nu au valori solide.

Onestitatea / Sinceritatea (18%) este valoarea principală menționata în cea mai mare măsură.

Este urmată de Ambiție/Perseverență (15%) – indicator al spiritului mai determinat al tinerilor.

Alte detalii ale cercetării:

prezentare_cercetare_valorile-tinerilor_min-edu_sep-2014

Tatiana Vîntur

Anunțuri

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s