Mediere și comunicare în mediul educațional, social și cultural

Standard

Inspectoratul Școlar al Județului Suceava, Asociaţia de părinţi “Generaţii pentru generaţii” a părinţilor elevilor Colegiului “Vasile Lovinescu” Fălticeni, Lawton School S.L.- Gijon – Spania, SOU Dimitar Talev – Dobrich – Bulgaria, Associazione Genitorialità – Padova – Italia, School Centre Celje – Slovenia şi Gonen Otelcilik ve Turizm Meslek Lisesi – Turcia sunt parteneri în proiectul de educație a adulților ce are scopul de a dezvolta competenţe de mediere prin schimburi de bune practici în vederea aplicării de tehnici şi metode necesare rezolvării conflictelor din mediul educaţional şi comunitar.

O nouă întâlnire de proiect din cadrul programului Grundtvig, parteneriate de învățare, GRU-13-P-LP-107-SV-RO, finanțat de Comisia Europeană, s-a desfășurat la Liceul ”Dimitar Talev” Dobrich, Bulgaria în perioada 21 – 25 octombrie 2014, cu participarea a 47 de reprezentanți din cele șase țări partenere.

picture 2

Proiectul se adresează adulţilor în formare: profesori, părinţi, formatori, consilieri psihopedagogi, consilieri educativi, astfel încât aceștia să dobândească competenţe în rezolvarea și medierea situaţiilor conflictuale, prezente în mediul educaţional, social şi cultural din ţările participante în proiect.DSCF8514

Activităţile desfăşurate în cadrul întâlnirii din Bulgaria s-au desfășurat la Liceul din Dobrich, Colegiul Internațional Dobrich, Primăria Dobrich, fiind abordate tehnici de mediere a conflictelor din mediul educațional precum și parteneriatul educațional din perspectiva programelor și proiectelor educative desfășurate la nivel regional.

Agenda de lucru a cuprins workshop-uri care au vizat activități de mediere a conflictelor prin activități de ”Educație a părinților”, un seminar tematic coordonat de experți în medierea conflictelor de la Colegiul Internațional Dobrich care a avut scopul de a exersa, pentru diferite studii de caz, tehnici de mediere a conflictelor. Reprezentanții Inspectoratului Școlar Dobrich, ai Comisiei de Prevenire a Delincvenței Juvenile și ai ”Pedagogic Room for Children” au făcut o incursiune a bunelor practici în prevenirea, monitorizarea violenței în mediul școlar cu scopul diminuării și prevenirii violenței în mediul școlar, a consilierii elevilor aflați în situații de risc cu scopul îmbunătățirii comunicării elev-elev, elev-părinte, elev-profesor. P1290827

S-au prezentat Planurile de intervenție pentru aplicarea medierii în mediul educațional, social și cultural, de către fiecare instituție parteneră, s-a finalizat suportul de curs pentru cadrele didactice ”Medierea conflictelor”, precum și draft-ul newsletter-ului nr.4 și a notebooklet-ul proiectului facilitându-se transferul de experiență între organizațiile partenere, cunoaşterea  partenerilor şi buna comunicare între aceștia.

Transferul  de bune practici privind managementul conflictului  în mediul educațional și social a fost facilitat de vizitele de lucru organizate la instituţiile şcolare din Dobrich, prin contacte directe cu reprezentanții instituțiilor care colaborează la nivel regional în Dobrogea bulgară.

Workshop-ul coordonatorilor de proiect a avut scopul de a trece în revistă stadiul implementării proiectului după un an de desfășurare din perspectiva responsabilităţilor fiecărui partener pentru atingerea obiectivelor propuse.

Picture1

Delegația Inspectoratului Școlar al Județului Suceava a fost alcătuită din șapte reprezentanți ai școlilor implicate în proiect și un inspector școlar: consilier educativ prof. Elena Istrate – Colegiul de Artă ”Ciprian Porumbescu” Suceava, prof. Alina Crețu- Colegiul Tehnic ”Petru Mușat” Suceava, consilier educativ prof. Ana Tanasă – Liceul Tehnologic ”Oltea Doamna” Dolhasca”, consilier educativ prof. Aurica Chidoveț – Școala Gimnazială ”Ștefan cel Mare” Putna, consilier educativ prof. Gabriela Ceornodolea– Școala Gimnazială ”Ioan Băncescu” Adâncata, consilier educativ Miriam Leon Postolache – Colegiul Național ”Eudoxiu Hurmuzachi” Rădăuți, consilier educativ prof.Vera Huc– Școala Gimnazială ”Mihai Eminescu” Rădăuți și inspector școlar pentru educație permanentă, prof. Tatiana Vîntur – coordonatorul proiectului.

Participanții la întâlnirea de proiect au apreciat activitățile culturale oferite de organizatorii întâlnirii de proiect: muzeul de iconografie, muzeul etnografic și muzeul arheologic din Dobrich și Grădina botanică și cetatea Kaliakra – Balchik. Reprezentanții țărilor partenere au evidenţiat organizarea și impactul activităților din cadrul workshop-urilor, atingerea obiectivelor întâlnirii de proiect, utilitatea activităţilor de învățare şi a exemplelor de bună practică prezentate de organizatori.

Coordonator,

Inspector pentru educație permanentă

Prof. Tatiana Vîntur

Anunțuri

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s