Programul EcoSchools

Standard

Apãrarea mediului înconjurãtor devine un exerciţiu de practicã socialã, iar şcoala face acest exerciţiu social cu întreaga populaţie şcolarã care „mâine” va avea rãspunderi mari şi concrete în gestionarea raţionalã a tuturor condiţiilor de mediu natural şi social.

Şcoala este chematã sã determine nu numai sentimentele de admiraţie pentru frumuseţile naturii, ci şi convingeri şi deprinderi de apãrare, conservare şi dezvoltare a mediului înconjurãtor – condiţii pentru o viaţă civilizatã şi sanãtoasã. În ultimã instanţă, şcoala dezvoltă spiritul de independenţã, de formare a atitudinilor  şi comportamentelor civilizate, de autoeducaţie ecologicã atât la elevi cât şi la adulţi, pentru că ignorarea de cãtre noi toţi a necesitãţii acestui lucru dãuneazã efortului educativ pe care îl realizăm generaţie de generaţie.

În perioada 26 – 30 mai 2014, s-a desfășurat evaluarea și reevaluarea școlilor înscrise în Programul Internațional ”EcoSchools” în 23 de unități din județul Suceava pentru dobândirea ”Steagului Verde” și a statutului de ”Eco- Școala”.

În activitatea de evaluare/reevaluare s-au urmărit criteriile internaționale ale programului:

1. Parcurgerea celor 7 paşi (conform documentaţiei).

2. Elevi implicaţi: activităţi şi iniţiativă.

3. Implementarea unei teme dintre cele propuse de coordonarea internaţională.

4. Legături pe internet cu alte şcoli, pe probleme de mediu.

5. Activităţi desfăşurate în colaborare cu alte unităţi şcolare.

6. Parteneriate cu autorităţile locale.

7. Implicare continuă pentru obţinerea unor performanţe de mediu.

Parcurgerea celor 7 pași presupune:

– Realizarea unei analize de mediu

– Comitetul eco

– Elaborarea unui plan de acțiune

– Implementarea curriculum-ului

– Eco-codul

-Monitorizarea și evaluarea

-Informarea și implicarea.

Temele programului sunt;

1. Apa

2. Natura şi Biodiversitatea

3. Energia

4. Perspective globale

5. Viaţă sănătoasă

6. Curtea şcolii

7. Transportul / mobilitate sustenabilă

8. Managementul deşeurilor

9. Schimbările climatice

10. Plantări

11. Gunoiul Menajer.

Comisia de evaluare/reevaluare a fost alcătuită din:

1. Cornelia Dincă – președinte CCDG România

2. Tatiana Vîntur – inspector IȘJ Suceava

3. APM Suceava – delegat.

Școlile care au fost evaluate/reevaluate sunt:

Școala  Gimnazială Plopeni
Școala Gimnazială ”M. Costin” Suceava
Colegiul Tehnic ”Al.I.Cuza” Suceava
Colegiul Tehnic ”P.Mușat” Suceava
Școala Gimnazială Boroaia
Școala Gimnazială ”Al.I.Cuza” Fălticeni
Colegiul ”Vasile Lovinescu” Fălticeni – evaluare
Colegiul Național de Informatică ”S. Haret” Suceava
Grădinița Așchiuță Suceava
Școala Gimnazială ”I.Creangă” Suceava
Colegiul Economic ”D. Cantemir”Suceava
Colegiul Tehnic de Industrie Alimentară Suceava
Liceul cu Program Sportiv Suceava
Școala Gimnazială Capu Codrului
CSEI Gura Humorului
Colegiul Silvic ”Bucovina” C. Moldovenesc – evaluare
Liceul Tehnologic Dorna Candrenilor
Școala Gimnazială Todirești
Colegiul ”A. Motrescu” Rădăuți – evaluare
Școala Gimnazială ”Regina Elisabeta” Rădăuți
Colegiul Național ”E. Hurmuzachi” Rădăuți
Școala Gimnazială ”B. Vodă” Rădăuți

Tatiana Vîntur

Coordonator regional EcoȘcoala

Anunțuri

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s