Consilierea părinților – medierea conflictelor

Standard

În cadrul activității metodice a coordonatorilor Parteneriatului Școală – Familie ”Cafeneaua părinților” au avut loc activități de diseminare și valorizare  a proiectului Grundtvig (PAR 2013) desfășurat de I.Ș.J. Suceava, Asociația părinților ”Generații pentru generații” și parteneri din 5 țări (Turcia, Slovenia, Bulgaria, Italia și Spania), cu tema: ”Medierea conflictelor pentru optimizarea comunicării în mediul educațional, social și cultural”.

Grup țintă: 50 coordonatori ai  Parteneriatului Școală – Familie

Data: 25 aprilie 2014

Organizator: Inspectoratul Școlar al Județului Suceava – Școala Gimnazială nr. 1 Suceava

Moderatori:

  • Gabriela Mihai – director Școala Gimnazială nr.1 Suceava
  • Tatiana Vîntur – inspector școlar I.Ș.J.Suceava
  • Lăcrămioara Acatrinei – metodist I.Ș.J. Suceava.

Agenda de lucru a cuprins workshopuri în vederea desfășurării activităților suport pentru părinți și a fost lansat  Caietul metodic ”Consilierea părinților”.

Caietul metodic cuprinde instrumente utile pentru proiectarea, planificarea, organizarea și desfășurarea activităților din perspectiva parteneriatului școală – familie. Instrumentele de lucru propuse au rolul de a îmbunătăți relațiile de consiliere centrate pe dezvoltarea personală, formularea și rezolvarea unor probleme specifice, luarea deciziilor, controlul situațiilor/stărilor de criză, a trăirilor afective sau a conflictelor interne, pe îmbunătăţirea relaţiilor cu ceilalţi.

Caietul metodic include o prezentare  a proiectului Grundtvig ”Medierea conflictelor pentru optimizarea comunicării în mediul educațional, social și cultural” precum și workshop-urile:P1280766

  1. Conflict- date generale
  2. Înțelegerea conflictelor
  3. Cauzele  conflictelor
  4. Efectele conflictelor
  5. Medierea conflictelor
  6. Calitățile mediatorului
  7. Pași în soluționarea unui conflict
  8. Pozitivarea unei situații. Perspectiva personajului ”negativ”
  9. Teatru Forum
  10. Fenomenul de ”bullying”.

Concluzii: Educarea părinţilor are în vedere acţiuni îndreptate spre exersarea funcţiei educative şi spre dezvoltarea unor practici eficiente de comunicare şi interacţionare în familie.

Aceste acţiuni vor conduce la: cunoaşterea şi acceptarea propriului copil;abordarea pozitivă a trăsăturilor personalităţii copilului;înţelegera comportamentului copilului;influenţe pozitive în dezvoltarea competenţelor sociale ale copiilor;cunoaşterea etapelor dezvoltării în timp a copilului;procesul de educaţie a copilului;crearea unui echilibru între factorii familiali de educaţie a copilului-rolul egal al ambilor părinţi; modalităţi non-violente de rezolvare a conflictelor în familie.

Educarea părinţilor produce o schimbare în mentalitatea părinţilor despre copil.

Tatiana Vîntur

coordonatorul proiectului

Anunțuri

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s