Medierea conflictelor – o nouă abordare

Standard

„Orice măr care nu este mâncat la timp, cade, și din semințele lui ia naștere un nou pom. Așa și orice conflict care nu este rezolvat la timp servește premisa pentru  nașterea altui conflict.” D. Sapiro

O nouă etapă a proiectului Parteneriate pentru învățare Grundtvig (PAR 2013) s-a desfășurat în Turcia, Gonen,în perioada 11-16 martie 2014.

Au participat:

Tatiana Vîntur – coordonatorul proiectului

Georgeta Felicia Apostol – formator educația părinților (Școala Gimnazială nr.3 Suceava)

Mihai Gabriela – formator educația părinților (Școala Gimnazială nr.1 Suceava)

Bejinaru Alexandra – director Colegiul de Artă ”C. Porumbescu” Suceava

Agenda de lucru a cuprins:

12 martie 2014:P1270670

Deschiderea oficială a întâlnirii
Sumarul mobilităţii din România – Acatrinei Lăcrămioara
Mediere pentru comunicare, atelier de lucru – Şeyda DÜLGERLER -EGE UNIVERSITY-Faculty of Nursing -Mental Health and Psychiatric Nursing Department

Vizită la Centrul de educare a Adulţilor, atelier de lucru –

Presentation Yaşar TARHAN – Workshop visits- Türkish Music by Şenol GÜLÜNAY), Mine IŞIK (Lawyer – Mediation in Law

13 martie

Vizită la Centrul  Naţional al Educaţiei – regiunea Balikeshir, Gonen- medierea conflictelor – dezbatere, analiza comparativăP1270723

Language School YDS  http://www.ydsacademy.com/

Fatma ÇAVUŞOĞLU – counselor – relations strategies and meditation.

Vizită la Centrul de Educaţie al Adulţilor P1270738

14 martie 2014

Vizită la Liceul Vocațional de Management Hotelier Gonen

Întâlnire de lucru a coordonatorilor- structurarea planului de intervenție, a broșurii ”Medierea conflictelor”

15 martie

Activitate culturală: Assos, Kanakale, Troia.

Activitățile desfășurate la organizații/instituții din Turcia au ilustrat efectele negative și pozitive ale conflictelor.

A. Efecte negativeP1270788

  • Produc emoţii şi sentimente negative: furie anxietate, teamă, agresiune.
  • Produc confuzie afectivă.
  • Distrug relaţiile, produc duşmani.
  • Determină risipa de timp şi energie.
  • Produc uneori pagube materiale.
  • Pot conduce la privare de libertate.
  • Se pot solda cu pierderi de vieţi omeneşti.

B. Efecte pozitive

  • Contribuie la dobândirea experienţei.
  • Consolidează încrederea şi stima de sine.
  • Stimulează interesul şi curiozitatea.
  • Pot încuraja intercunoaşterea, creativitatea şi inovarea.
  • Stopează o perioadă plină de tensine şi consum energetic.
  • Conflictul cauzează competiţie şi îmbunătăţeşte performanţa.
  • Pot apropia persoanele implicate în conflict datorită modului în care conflictul a fost rezolvat.
  • Produce schimbare.P1270820

De asemenea în cadrul atelierelor de lucru s-a accentuat faptul că un conflict trebuie analizat din perspectiva ambelor părți, pentru că lucrurile nu sunt de multe ori ceea ce par a fi în conflict. Avem tendința de a confunda ” partea noastră de poveste ” cu „adevărul”. Un conflict este de preferat să fie analizat din perspective tuturor actorilor.

Povestea ”Scufița Roșie” cunoscută tuturor a fost discutată în ateliere din perspectiva lupului,”Povestea … lupului.”

Au fost stabilite detaliile următoarei mobilități – Slovenia.

Tatiana Vîntur

Coordonatorul proiectului

 

Anunțuri

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s